KULTURA

Balet „Ko to tamo peva“ izveden dvestoti put

Kultni balet „Ko to tamo peva“, biće odigran 29. aprila, na Svetski dan igre, jubilarni dvestoti put na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u 19.30 časova.
Sputnik
VAŽNO OBAVEŠTENJE

Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu i preko mobilne aplikacije koja radi neometano, a koju možete preuzeti sa ovog linka, a video sadržaj na platformi „Odisi“ (odysee.com), kao i na platformi „Rambl“ (rumble.com).

Predstava, čiji je libreto urađen na osnovu scenarija istoimenog filma Dušana Kovačevića i na muziku Vokija Kostića, u koreografiji i režiji Staše Zurovca, u samom startu dobro je uzdrmala kulturnu javnost. Predstava je premijerno izvedena, 22. decembra 2004.
Balet „Ko to tamo peva“
Poklonici baletske umetnosti oduševljeno su je prihvatili, a naklonost su joj iskazali ne samo novinari i kritičari, nego i mnogi koji do tada uopšte nisu posećivali baletske predstave.
Kritičar „Politike“ Petar Volk, ocenio je u svom osvrtu, nekoliko dana posle premijere, da je reč o predstavi „izrazitih vrednosti".
„Kada se složi sjajna muzika Vojislava Kostića, izražajna koreografija intencionalnih ritmova i unutarnjeg značenja sa kojom su igrači nadahnuti, stvara se predstava izrazitih vrednosti. Film je ostao ono što jeste, a balet će se pamtiti“, poručio je Volk.
Savo Popović iz „Večernjih novosti“, u članku pod naslovom „Hit iz autobusa”, između ostalog, je istakao da je ovde „dosegnut onaj standard koji se odavno primenjuje u baletskim predstavama na zapadu: nema glavnih i sporednih uloga – svi su solisti“.
Balet „Ko to tamo peva“
Kritičar zagrebačkog „Jutarnjeg lista“ Branimir Pofuk primetio je da kompletan ansambl Narodnog pozorišta bio izvrsno uigran, podjednako uverljiv ne samo u gruboj groteski, nego i u nežnoj lirici i da zbog toga zaslužuje svaku pohvalu.
Dakle, atraktivna postava, u kojoj nema glavnih i sporednih uloga, vrhunska muzika bez koje predstava ne bi bila tako posebna, odlična koreografija i režija kroz koju je predstavljen naš mentalitet, samo su neki od detalja koji su baletu „Ko to tamo peva“ odavno obezbedili kultni status.
Zahvaljujući svojoj univerzalnoj niti, predstavu je razumela i zavolela i publika na mnogobrojnim gostovanjima širom sveta Bogota (Kolumbija), Rim (Italija), Toronto i Otava (Kanada), Kairo (Egipat), Budva i Tivat (Crna Gora), Banjaluka (Republika Srpska), Skoplje (Makedonija), Temišvar (Rumunija) i Sarajevo (Bosna i Hercegovina)).
Balet „Ko to tamo peva“
Predstavu je videla i publika u Pančevu, Obrenovcu, Negotinu, Rumi, Čačku, Kruševcu, Užicu, Nišu, Kragujevcu, Valjevu, Požarevcu, Lazarevcu, Somboru, Zemunu i Leskovcu.
Balet je dobio Godišnju nagradu Narodnog pozorišta za najbolju predstavu u sezoni 2004/2005, Aprilsku nagradu Grada Beograda i Nagradu Udruženja baletskih umetnika „Dimitrije Parlić“.
„Ko to tamo peva" bila je prva plesna predstava, u novije vreme, koja je izvedena u okviru prestižnog Međunarodnog pozorišnog festivala „Bitef“ (2005).
Balet „Ko to tamo peva“
Kostimograf je Katarina Galić, a scenograf Žorž Draušnik.
Interesovanje publike za ovu predstavu je nesmanjeno, a ima mnogo njih koji su je odgledali i više puta.
DRUŠTVO
Dušan Kovačević: Užas je zahvatio celu planetu – ovo je nova velika civilizacijska tragedija
KULTURA
Ludi Grk koji je postao veći od života: Remek delo prvi put na srpskom jeziku
Komentar