EKONOMIJA

Još jedan loš znak za svetsku ekonomiju: Opada tražnja za kontejnerskim prevozom

Svetska potražnja za kontejnerskim prevozom oslabiće u drugoj polovini godine, procenila je u danska logistička grupa „Maersk“, izvestivši o padu obima prevezenih kontejnera u prvom tromesečju.
Sputnik
VAŽNO OBAVEŠTENJE

Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu i preko mobilne aplikacije koja radi neometano, a koju možete preuzeti sa ovog linka, a video sadržaj na platformi „Odisi“ (odysee.com), kao i na platformi „Rambl“ (rumble.com).

Brodarski sektor zabeležio je rekordne profite u proteklim tromesečjima zahvaljujući rastu taksi koji su podstakli snažna potražnja, pandemijski zastoji u američkim i kineskim lukama i zatvaranje vazdušnog prostora nakon početka specijalne operacije ruske vojske u Ukrajini.
Međutim, „Maersk“ je izvestio da je u prvom ovogodišnjem tromesečju obim prevoza kontejnera pao sedam posto i da sada očekuje slabljenje rasta globalne potražnje za kontejnerskim prevozom u ovoj godini. Procenili su da bi mogla porasti do jedan odsto, ali i zabeležiti isti pad.
Do sada su očekivali da će porasti dva do četiri posto.
„Maersk“ spada među vodeće svetske brodare, s tržišnim udelom od oko 17 posto, a njegova prognoza verovatno će se smatrati negativnim znakom za globalnu ekonomiju, upozorila je specijalizovana savetodavna kompanija za kontejnerski prevoz „Alfaliner“.
Uprkos sniženoj prognozi potražnje, danska kompanija podigla je prognozu ovogodišnje osnovne dobiti pre kamata, poreza, depresijacije i amortizacije (EBITDA) s 24 na oko 30 milijardi dolara.
Smernice se temelje na „pretpostavci normalizacije pomorskog prevoza tereta početkom druge polovine 2022“, napominju u kompaniji.
„Maersk“ je preliminarno izvestio da mu je prihod u prva tri meseca ove godine iznosio 19,3 milijarde dolara, a temeljna EBITDA od 9,2 milijarde dolara, istaknuvši u proseku 71-odsto više vozarine.
„Snažan rezultat proizlazi iz kontinuirane situacije na tržištu okeanskog prevoza tereta“, naveli su u saopštenju, preneo je Seebiz.
EKONOMIJA
Nemci upozorili na najveću krizu u istoriji čovečanstva
EKONOMIJA
Novi problem za svetsku trgovinu – sa Kinezima u Šangaju zaključano i 470 teretnih brodova
EKONOMIJA
Stagflacija je gora od inflacije: Koliko je opasna po svetsku ekonomiju, kakva su predviđanja?
Komentar