EKONOMIJA

Auto-industrija pred istorijskom krizom: Preti ekstremno smanjenje proizvodnje i zatvaranje fabrika

Nedostatak neonskog gasa i paladijuma, odnosno otežana distribucija zbog situacije u Ukrajini dovešće do ekstremnog smanjenja proizvodnje u auto industriji, procenjuju stručnjaci.
Sputnik
OBAVEŠTENJE ZA ČITAOCE

Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu, a sve video sadržaje na platformi „Odisi“ (odysee.com).

Kompanija koja se bavi analizom podataka u automobilskoj industriji „SiP global mobiliti“ očekuje da će nestašice koje ometaju globalnu proizvodnju vozila biti aktuelne i tokom cele 2022. pre nego što ponuda uhvati korak sa potražnjom početkom 2023. Oni navode da će se svetska proizvodnja lakih vozila smanjiti za 2,6 miliona automobila obe godine, na 81,6 miliona za 2022. i 88,5 miliona jedinica za 2023.
Stručnjaci SiP-a su kao najveće probleme naveli snabdevanje ukrajinskim neonskim gasom, ključnim sastojkom za proizvodnju čipova, i gubitak montažnih kablova iz Ukrajine.
„Pored toga, potpuni gubitak ruskog paladijuma predstavlja ogroman rizik sa potencijalom da postane najveće ograničenje ponude u industriji“, navodi se u izveštaju.
„Naš najgori scenario neočekivanih situacija pokazuje moguća smanjenja do četiri miliona jedinica za ovu i sledeću godinu“, rekao je Mark Fultorp, izvršni direktor „SiP global mobiliti“ za predviđanje globalne proizvodnje, prenosi RT.
Kriza u Ukrajini doprinela je teškoj poziciji proizvođača automobila, koji su se borili sa visokim cenama zbog poremećaja povezanih sa kovidom, uključujući nestašicu poluprovodnika. Ove nedelje veliki proizvođači automobila najavili su da će zatvoriti fabrike i dalje podizati cene kako se problemi sa snabdevanjem budu povećavali.
EKONOMIJA
Veliki biznis na svetskom tržištu čipova: Kupovina vredna šest milijardi dolara
EKONOMIJA
Kriza u Ukrajini vrši pritisak na lanac snabdevanja mikročipovima
Komentar