EKONOMIJA

Počelo je: Četvorodnevna radna nedelja i u Srbiji

Kompanija „Menpauer Grup Srbija“ predstavila je koncept četiri radna dan u nedelji i tako se pridružila svetskom trendu o kojem se uveliko piše poslednjih meseci.
Sputnik
Kompanija od 2020. posluje kao nezavisni klaster za Jugoistočnu Evropu koji pruža mogućnost za fleksibilnije modele poslovanja. Zato je i počela svoj pilot projekat četvorodnevne radne nedelje sa ciljem da manji broj radnih sati dovede do srećnijeg, zdravijeg i angažovanijeg kadra.
Tokom pilot projekta sprovedeno je istraživanje, koje je omogućilo da se na osnovu merljivih podataka donese odluka o njegovoj dugoročnoj primeni. Shodno tome, projekat četvorodnevne radne nedelje je usvojen za stalno.

Zašto četiri dana?

Veća motivacija zaposlenih, agilnost, mentalno zdravlje, odgovornost, viši kvalitet usluge, bolje performanse i digitalizacija procesa su ključne reči novog poslovnog poglavlja.
Rezultati istraživanja i analize u Srbiji tokom pilot projekta ukazali su na sledeće:
- Na veću angažovanost i produktivnost zaposlenih, gde je 90,5% zaposlenih izjavilo da su osnaženi da efikasnije obavljaju svoje radne aktivnosti;
- Na bolji balans privatnog i poslovnog života zaposlenih, gde 97% zaposlenih beleži pozitivan uticaj na balans privatnog i poslovnog;
- Da je 91% zaposlenih izrazito saglasno da svoj budući karijerni put vidi u ovoj kompaniji (u odnosu na 75% pre realizacije pilot projekta);
- Da će novi radni režim doprineti i ekološkom aspektu poslovanja jer će potrošnja energije biti smanjena;
- Na osnaženu atraktivnost za nove kadrove;
- Na potrebu dežurstva jednog člana svakog tima tokom petog neradnog dana, kako bi se obezbedio kontinuitet poslovanja sa klijentima i partnerima;
- Motivacija i drugih kompanija na slične akcije koje u fokus stavljaju svoje zaposlene.
Kraći životni vek kompanija, rast fleksibilnosti, veća fluktuacija, veća vrednost intelektualne svojine kompanije u odnosu na materijalnu, dovode da iskustva za koje ne postoji jasna poslovna istorija. Kadrovi sve više traže razlog zašto nešto rade (svrha) i to zahteva dodatne kapacitete kompanije. Ranije se liderska pozicija ogledala u postupanju prema jasno definisanim, konkretnim ulogama, a danas je važna vrednost autentičnost lidera i kompanija, piše „Telegraf biznis“.
Iskustva pokazuju da tradicionalne kompanije gube bitku za mlade talente, jer je globalni trend da mladi žele sve više da rade u startapovima i tehnološkim kompanijama, te je zadatak svake kompanije da nađe personalizovan način kako da postane privlačan poslodavac.
EKONOMIJA
Četvorodnevna radna nedelja: Širi se spisak država
EKONOMIJA
Vlasnik firme uvodi radnu nedelju od četiri dana, a plata ostaje ista: Eksperiment u Hrvatskoj
Radna nedelja do četvrtka postala hit među poslodavcima
Komentar