Ove promene komentarisao je Martin Vajs koji radi za nemačku organizaciju „DAT“ koja se bavi procenjivanjem stvarne vrednosti automobila, i ističe da je tržište automobila, prema njegovim rečima – „poludelo“.
„Polovni automobili postali su retka roba. Za raspoložive polovne automobile kupci moraju da plate više. Cene su porasle od pet do deset posto. U nekim situacijama polovni automobili koštaju više od novih, a kada se uzme u obzir da se na isporuku novih trenutno mnogo čeka“, istakao je Tomas Pekrun, zamenik predsednika Centralnog udruženja nemačke automobilske trgovine (ZDK).
Kako on ističe tokom 2022. godine moguće je očekivati poskupljenje polovnih automobila, ali i da se povratak na trenutne cene može očekivati tek 2023. godine.
Prateći podatke Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova ističe da prodaja novih vozila u Srbiji čini 15 odsto ukupne prodaje, dok ostalih 85 odsto pripada kategoriji polovnih vozila. Iz asocijacije su saopštili da je prosečna starost automobila u Srbiji 17 godina.
Ukazano je na to da su cene polovnih automobila počele da rastu početkom pandemije virusa korona i pada potražnje. Cene su prvo porasle za 10 odsto, da bi za nešto više od godinu dana porasle za 20 i 30 odsto.
Turbulencije na tržištu polovnih automobila dodatno su se pojačale pojavom informacija o novim poskupljenjima u automobilskoj industriji koja se odnose na elektronske čipove čija je upotreba esencijalna za rad automobila. Nedostatak čipova koji remeti globalnu proizvodnju automobila mogao bi se nastaviti do duboko u 2022, pa čak i 2023. godine, preneo je „Mondo“.