Iz današnje perspektive, kada se proizvođači automobila često odlučuju za promenu imena modela, pre svega iz marketinških razloga, deluje neobično da neko vozilo nosi istu oznaku preko osam decenija.
A upravo to je slučaj sa najstarijim modelom na ovoj listi. U pitanju je „ševrolet suburban“, čija je prva generacija ugledala svetlost dana davne 1935. godine i koji se neprekidno proizvodi pod istim imenom punih 86 godina.
I drugi na listi je jedan američki model, „Fordov“ kamionet F serije, koji se na putevima pojavio 1947. S obzirom da se ovaj model i danas izrađuje, jasno je da je na tržištu prisutan preko 74 godine.
Preko sedam decenija na putevima su još samo dva modela, a jedan od njih dolazi iz nemačkog auto-giganta „Volksvagena“. Ipak, to nije čuvena „buba“, kako biste možda očekivali, već kombi „Transporter“, odnosno „Typ“ 2, tek drugi model koji je izašao iz fabrike u Volfsburgu. „Typ 2“ pojavio se 1950, a i danas se proizvodi, naravno u modernoj verziji kao 6. generacija.
Godinu dana kasnije, 1951, „Tojota“ je lansirala terenac „lend kruzer“, pa je i on ušao u ekskluzivni „klub 70“.
Što se tiče pomenute „bube“, originalni model se izrađivao od 1938. do 2003, što znači tačno 65 godina, a s obzirom da je moderna verzija koja se pojavila 1997. nazvana „Nova buba“, sajt alansfactoryoutlet.com,, koji je napravio ovu listu nije uračunao dve generacije savremene verzije (1997-2019.), prenosi B92.
Ako bismo i njih ubrojali, ispada da se „buba" u nekoj od verzija pravila čak 81 godinu.
Među istaknutim modelima automobila koji su na tržištu duže od pola veka su još: „ševrolet korveta“ (68 godina; od 1953. do danas), „mercedes C klase“ (67 godina), „tojota kraun“ (66 godina), „nisan skajlajn“ (64 godine), „mini”(62 godine; takođe nije uvrštena moderna verzija ovog automobila kada je kompanija prešla u ruke BMV-a), „porše 911“ (58 godina), „ford mustang“ (57 godina), „ševrolet kamaro“ i „tojota korola“ (po 55 godina), „jaguar XJ“ (53 godine).
Od modela koji su popularni kod nas, treba spomenuti pre svega „volksvagen pasat“ (48 godina), „golf“ (47) i „polo“ (46), ali i „honda sivik“ (49), pa i nezaobilaznu „ladu nivu“ (44) i „fijat pandu“ (41).
Kompletnu listu najstarijih i najdugovečnijih modela možete pogledati ovde.