Kompanija će proizvesti 8,5 miliona vozila u fiskalnoj godini koja se završava 31. marta, što je ispod ranije planiranih devet miliona, naveo je u saopštenju najveći svetski prodavac automobila, koji je zabeležio pad operativnog profita od 21 odsto u poslednja tri meseca 2021, prenosi Rojters.
„Ne očekujemo da će se neravnoteža na tržištu čipova brzo rešiti, a nepredvidiv je i dalji tok pandemije virusa korona. Smatramo da će se neizvesnosti nastaviti i u narednoj poslovnoj godini“, rekao je novinarima zvaničnik „Tojote“.
Kao i drugi veliki globalni proizvođači automobila, „Tojota“, koja je na početku kompanijske poslovne godine očekivala da će proizvesti 9,3 miliona vozila, bila je prinuđena da smanji proizvodnju jer je pandemija izazvala haos u svetskom lancu snabdevanja. To je kompaniju primoralo da sreže proizvodne troškove kako bi „izvukla“ veći profit po vozilu.
„Tojotina“ nastojanja da poveća marže poduprla je snažna tražnja na njenim ključnim tržištima kao što su Kina, Sjedinjene Američke Države i Evropa, što joj je omogućilo da podigne cene i smanji podsticaje koje nudi, kako bi namamila kupce.
Kompaniji je takođe išao naruku slabiji kurs jena koji je povećao iznos njene zarade u inostranstvu, preračunat u domaćoj valuti.
„Tojota“ je ostala pri svojoj proceni dobiti za celu godinu od 2,8 biliona jena (24,3 milijarde dolara). Operativni profit kompanije od 784,4 milijarde jena (6,79 milijardi dolara) u tromesečju oktobar-decembar bio je veći od prosečne prognoze devet analitičara koje je anketirala kompanija „Refinitiv“, a koji su očekivali 716,8 milijardi jena (6,2 milijarde dolara), preneo je „Blic biznis“.