EKONOMIJA

Nemci pobesneli zbog Balkan sosa /foto/

Pakovanja raznih proizvoda prehrambene industrije u Srbiji vremenom su bivala sve lakša, retko i jeftinija, a tu muku odnedavno muče i potrošači u drugim zemljama Evrope.
Sputnik
Trik proizvođača svi su brzo shvatili, ali nije protivzakonit – format isti, a gramaža manja.
Bes nemačkih potrošača ovih dana upravo je izazvala ista stvar. Sos u supermarketu je postao skuplji a „lakši“.
Hamburški centar za potrošače objavio je rezultate izbora za „najgore pakovanje 2021. godine“, pa je „sos od paprike“ prošao neslavno: 50,6 odsto potrošača kaznilo je proizvođača iz Donje Saksonije zbog njegovog sosa za testenine, piše Telegraf biznis.
„Drska prevara“, smatraju oni, jer je kompanija napunila samo 400 mililitara sosa po tegli umesto prethodnih 500 mililitara – u isto vreme, međutim, cene su jednostavno povećane u maloprodaji: proizvod je odjednom koštao do 1,49 evra umesto 99 centi kao ranije. Zaključak je bio ogroman rast cene do 88 procenata.
Nedugo pre nego što je promenila količinu pakovanja, kompanija je promenila naziv kao i dizajn svog „sosa od paprike“.
U svakom slučaju, za novu količinu proizvoda postojao je razlog, saopštio je potrošački centar Hamburg. Kompanija „Homan“ je kupcu objasnila da „potrošači preferiraju količinu od 400 do 500 mililitara za sosove“. „400 mlje idealna veličina“ posebno za domaćinstava koja imaju mali broj članova.
Zanimljivo je i da na tegli piše „Balkan art“.
Tamošnje udruženje potrošača bavilo se i ostalim pakovanjima, kao na primer proizvodima iz segmenta slatkiša.
Kritikovali su „Kit Ket“, jer ima četiri umesto pet tabli. Cena u maloprodaji mu je naravno, ostala ista – što znači povećanje od 25 odsto. Razlog koji je navela kompanija: veći troškovi proizvodnje.
Sledeći na listi najgorih bio je keks „Afrika“. Čokoladni vafl biskvit sada se zove „Perpetum“, a umesto dosadašnjih 130 grama, potrošači su dobili samo 97 grama – što predstavlja povećanje cene i do 34 odsto.
Razlog koji je navela kompanija: Vafl se više ne može ekonomično proizvoditi bez povećanja cene.
EKONOMIJA
„Svi imamo razlog za strah“: Neizvesnost trese industriju u EU, šta Srbija može da očekuje
SVET
Dobro došli u 2022: Šta nas čeka u godini pred nama? /video/
EKONOMIJA
Hoće li cene osnovnih proizvoda biti zamrznute još tri meseca
Komentar