EKONOMIJA

I to se dogodilo: Kineska kompanija tuži poznati evropski brend zbog kopiranja /foto/

Do sada se uglavnom dešavalo da evropske kompanije tuže kineske proizvođače automobila zbog kršenja autorskih prava u vezi sa dizajnom njihovih automobila. Ovog puta situacija je obrnuta.
Sputnik
Kineski „Hjuman Horajzons“ tuži „Reno“ i njegov podbrend „Mobilajz“ za kršenje autorskih prava zbog sličnosti logotipa „Mobilajza“ i logotipa koji koristi odeljenje „Hjuman Horajzonsa HajFaj“.
„Hjuman Horajzons“ je na automobilsku scenu ušao pre nekoliko godina predstavljanjem svog potpuno električnog HiPhi X. Reč je o jednom od najintrigantnijih električnih vozila (EV) koje je lansirano u Kini, a na haubi se nalazi logo HiPhi, koji se sastoji od vertikalne linije s dve zakrivljene linije sa obe strane.
Samo nekoliko meseci nakon HiPhi X premijere, „Reno“ je predstavio svoj prototip Mobilize EZ-1. To je radikalno drugačiji automobil od HiPhi X, ali njegov logotip takođe sadrži vertikalnu liniju okruženu sa dve sa svake strane. Ključna razlika je što je HiPhi znak nagnut za 45 stepeni, a zakrivljene linije su malo veće.
Kineska kompanija smatra da bi sličnosti između dva znaka mogle da imaju uticaj na njene planove širenja u Evropi, zbog čega je podnela tužbu nemačkom sudu u oktobru prošle godine i od „Renoa“ traži da prestane da koristiti logotip. Sudski spor dve kompanije trenutno je u toku, piše Jutarnji list.
HiPhi X je u Kini dostupan u četiri konfiguracije i šest sedišta, ali se EV pokazao kao veoma popularan. Prodat je u 3.742 jedinice širom sveta tokom druge polovine 2021. godine.
Komentar