EKONOMIJA

Povratak dizela: Zašto direktor jednog od najvećih automobilskih giganata misli da nije sve u struji

Karlos Tavares, generalni direkto „Stelantis grupe“, jednog od najvećih automobilskih giganata, nastalog spajanjem „Pežo-Sitroena“ i „Fijat-Krajslera“, kritikovao je političko nametanje elektrifikacije automobila i najavio razvoj savremenog dizel motora koji će zadovoljiti standard EURO 7.
Sputnik
Tavares je to rekao tokom posete dvema italijanskim fabrikama te korporacije u Termoliju i Pratoli Sera.
U fabrici u Termoliju, Tavares je govorio o raznim temama uključujući i elektrifikaciju, izrazivši vrlo kritičan stav o politici koja je nametnula prelazak na ovaj oblik mobilnosti.
Tavares je rekao da odluke o zabrani motora sa unutrašnjim sagorevanjem u Evropi sa sobom nose niz društvenih i ekoloških rizika.

„Namera da se u EU zabrani prodaja novih automobila s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. je prisiljavanje proizvođača automobila da pređu na potpuno električna vozila i nije najuspešniji način borbe protiv klimatskih promena“, rekao je Tavares.

On je objasnio da je „elektrifikacija tehnologija koju biraju političari, a ne industrija“
„S obzirom na trenutni evropski energetski miks, električni automobil treba da pređe oko 70.000 kilometara kako bi nadoknadio emisiju ugljen-dioksida tokom proizvodnje baterije i počeo da sustiže blagi hibridni automobil, koji košta upola manje od električnog“, istakao je Tavares.
On je potom posetio pogon Pratola Sera, nekadašnju „Fijatovu“ fabriku kod Napulja, gde je objavio neke delova nove detalje strategije „Stelantisa“. Kako je najavljeno, novi službeni poslovni plan biće predstavljeni 1. marta 2022. godine.
U razgovoru s upravnim odborom radničkog veća, direktor „Stelantisa“ potvrdio je ulaganje grupe od 30 milijardi evra za elektrifikaciju.
Međutim, i pored toga, i dalje će biti mesta za tradicionalne motore, uključujući i dizele. Konkretno, novi dizel motor standarda Euro 7 pod nazivom B.B2, koji je trenutno u naprednoj fazi planiranja. Motor bi za 14 do 16 meseci trebalo da bude spreman za ugradnju u automobile i privredna vozila „Stelantisa“, odnosno u vozila brendova „Alfa romeo“, „Sitroen“, „Dodž“, „Fijat“, DS, „Džip“, „Lanča“, „Opel“, „Pežo“...
Karlos Tavares, direktor Stelantis grupe
Tavares je najavio da će svi brendovi „Stelantisa“ u kratkom roku imati bar jedno 100 odsto električno vozilo. Kako bi se postigli ciljevi elektrifikacije, od 2024. godine počinje proizvodnja hibridnih i električnih vozila u svim „Stelantisovim“ fabrikama, prenosi „Jutarnji list“.
S obzirom da politički dirigovana dolazeća norma Euro 7 praktično benzince i dizelaše čini neisplativim za razvoj zbog vrlo nisko postavljene lestvice za emisiju štetnih gasova, „Stelantis“ je očigledno odlučio da će se uhvatiti u koštac i plasirati Euro 7 dizelaš.
Tavares je zatražio od sveta politike i ekonomsku podršku potrošačima, jer bi elektrifikacija, kako je naveo, mogla da dovede do toga da čak ni srednja klasa građana ne može da kupi električne automobile zbog njihove cene.
NAUKA I TEHNOLOGIJA
Loše vesti za električne automobile – studija predviđa da će litijum i kobalt nestati za 11 godina
DRUŠTVO
Ruski milijarder otkriva zašto ne treba kupovati električne automobile
EKONOMIJA
Direktor „Tesle“ otkrio ko je najveća konkurencija tom električnom automobilu
Komentar