Državna firma "BAIC" od 2019. godine drži 10 odsto deonica što znači da dva kineska deoničara poseduju gotovo dvadeset odsto kompanije.
Do sada se govorilo samo o pet odsto udela "BAIC-a". "Daimler" je u ponedeljak potvrdio povećanje udela, a povećanjem udela "BAIC" je prestigao "Gili", proizvođača automobila u vlasništvu milijardera Li Shufua.
Prema Daimleru, "Gili" drži 9,7 odsto deonica. Inače, "Gili" je i vlasnik "Volvoa.
Šef "Daimlera" Ola Kolenius pozdravio je najnoviji korak:
"BAIC-ov" udeo u "Daimleru" odražava našu predanost našem zajedničkom, uspešnom savezu u proizvodnji i razvoju na najvećem svetskom tržištu automobila. "BAIC" je u sporazumu potvrdio da neće povećavati svoj udeo. Zauzvrat, "Daimler" ima 9,55 odsto udela u "BAIC Motor", rekao je on.
"BAIC" drži i 6,5 odsto "Daimlerovog" odela za proizvodnju kamiona. S udelom od oko 35 odsto ukupne prodaje, Kina je dugo bila najvažnije tržište za putnička vozila "Mercedes-Benz".
Firma sa sedištem u Štutgartu otvorila je u oktobru novi tehnološki centar u regiji Peking gde radi preko 1.000 inženjera. "Daimler" i "Gili" žele u 2022. godini da na tržište izbace mali automobil "smart" iz kineske proizvodnje, preneo je Blic biznis.