Bugarske vlasti, kako je javljeno, razmatraju tri moguća uzroka tragedije - vozača koji je zaspao, mokar kolovoz ili tehnički kvar, dok je direktor bugarske policije Borislav Sarafov naveo kao moguće uzroke „grešku vozača ili za sada neutvrđenu tehničku neispravnost“ vozila kao uzrok nesreće.
Bugarskih ministar unutrašnjih poslova Bojko Raškov, pak, rekao je da je zaštitna ograda auto-puta probijena i da je požar u autobusu možda izbio kao posledica kontakta vozila sa ogradom, prenosi agencija MIA. Prema još jednoj od verzija, požar je mogao da izbije i pre nesreće, piše RIA Novosti.
Sa druge strane, bugarski stručnjak za motore sa unutrašnjim sagorevanjem, Vasko Pirgov kao jedan od mogućih uzroka nesreće pominje i to da je moguće da je u autobusu bilo kanistera sa gorivom, najverovatnije dizelom.
Ako se kao istinita pokaže tvrdnja da je vozač autobusa koji je izgoreo u Bugarskoj u prostoru za putnike nosio kanistere sa gorivom, radi se o teškom prekršaju, komentariše profesor bezbednosti saobraćaja sa beogradskog Saobraćajnog fakulteta Boris Antić. Međutim, dodaje on, čudno je da neko takvu tvrdnju iznosi ubrzo nakon što se nesreća dogodila. Prema njegovim rečima, tragedija koja se dogodila nije klasična saobraćajna nesreća.
Tragedija u Bugarskoj nije klasična saobraćajna nezgoda
Pirgov smatra, koji je među prvima došao na mesto nesreće, smatra da je vozač autobusa izgubio kontrolu nad vozilom usled pucanja prednje desne gume, kada se izlilo i gorivo, zbog čega je izbio požar. Kanisteri, koji su se, prema Prigovljevim rečima, najverovatnije nalazili pored prednjih sedišta, zapalili su se i izazvali eksploziju.
Prema Antićevim rečima, ono što je rekao Pirgov, navodi da se radi o čoveku koji ima iskustva, međutim, on lično ne bi mogao da, kako kaže, stane iza njegove teze.
„Da bi se takva jedna analiza dala, neophodno je da budu prikupljeni dokazi tokom uviđaja i da ti dokazi budu analizirani od strane odgovarajućih veštaka. Postoje ljudi koji se bave požarima, koji utvrđuju šta je bio izvor požara, odakle je krenuo, kako se širio. Mislim da bi svakako bilo neophodno da sačekamo detaljnije analize“, navodi Antić.
Nezgode kakva je ova koja se jutros desila retke su i čak se ne mogu podvesti pod kategoriju klasičnih saobraćajnih nezgoda, dodaje naš sagovornik.
„Razumeo bih da je požaru prethodio udarac u neku ogradu, silazak sa kolovoza, prevrtanje, pa onda da dođe do požara. Ali, kako sam informisan, do požara je došlo u vožnji. To će biti svrstano kao saobraćajna nezgoda, ali to nije klasična saobraćajna nezgoda“, smatra Antić i dodaje da je neshvatljivo da vozač nije pokušao da putnike pusti napolje.
Dizel nije lako zapaljiv, osim ako nije zagrejan
Da se radi o retkom tipu nesreće slaže se i Dragan Milutinović, novinar RTS-a koji prati automobilizam.
„Sam dizel nije toliko zapaljiv. Ja ću u dizel, naftu, čak i u kerozin da ugasim cigaretu. On nije zapaljiv. ali, ako je zatvoren u određenom prostoru, pa još grejan, onda dolazi do eksplozije“, objašnjava on.
Ono što je najgore je, prema Milutinovićevim rečima, što se međunarodne linije na Balkanu voze autobusima koji su proseku stari dvadeset godina i što ti autobusi nemaju sertifikate o ispravnosti pre svakog putovanja.
U nesreći koja se dogodila rano jutros na auto putu „Struma“ nedaleko od Sofije, poginulo je najmanje 46 ljudi, mahom državljana Severne Makedonije, koji su se vraćali sa putovanja iz Istanbula. Sedmoro ljudi preživelo je tragediju i nalaze se u bolnici u bugarskoj prestonici.