Preterana potreba za kupovinom, prema rečima psihologa, može ipak da preraste u opsesivnu potragu za novim stvarima kako bi se ispunila emotivna praznina. Kupovina novih cipela ili nove krpice najlakši je način da se zamene loše emocije.
Stručnjaci tvrde da se „žrtve“ šopinga uglavnom opisuju kao osobe s manjkom samopouzdanja, osećajem manje vrednosti i potrebe za stalnim dokazivanjem. Sociolozi upozoravaju da su najbitnija središta društvenih okupljanja postali upravo tržni centri, a koliko je čitava ta fama oko kupovine postala ozbiljna, govori i činjenica da ljudi troše novac i preko svojih mogućnosti.
Žene
Pripadnice lepšeg pola se od davnina smatraju rasipnicama. U želji da se svide suprotnom polu, često znaju da preteraju i odu iznad svojih mogućnosti. Uglavnom troše na kozmetiku, razne tretmane, masaže, boje za kosu i odeću. Postalo je normalno da svaka žena ima nekoliko pari cipela u ormaru za svaku priliku i u skladu sa svakom kombinacijom iz ormara.
Muškarci
Jači pol u proseku postupaju razumnije s novcem od žena. Međutim, muškarci su zato slabi na najnoviju tehniku. U stanju su da potroše gomilu novca ako su ugledali novi plazma TV, mobilni telefon ili digitalni fotoaparat. Iz strasti prema automobilima ne prezaju ni pred vrtoglavim svotama kredita ili lizinga.