Prema njegovim rečima, situacija sa visokim cenama goriva na evropskom gasnom tržištu „nastala je prvenstveno zahvaljujući Sjedinjenim Američkim Državama“.
Džabarov je podsetio da su Amerikanci aktivno lobirali za isporuku svog prirodnog tečnog gasa Evropljanima, ali su ga na kraju poslali u Jugoistočnu Aziju, gde je cena viša i bolje tržište.
Govoreći o perspektivama tranzita ruskog gasa preko ukrajinske teritorije, senator je istakao da „Rusija ne namerava da kažnjava Ukrajinu, iako su odnosi između zemalja veoma loši, ali ne krivicom Rusije“.
Kako je rekao, Ukrajina se „čudno ponaša“ – kritikuje Rusiju i istovremeno zahteva nastavak tranzita ruskog gasa preko svoje teritorije.
„Ne odustajemo od tranzita gasa, jer ipak razumemo da je vlast u Kijevu jedno, a narod Ukrajine drugo“, naglasio je Džabarov.
Takođe je podsetio da se tako istorijski namestilo, pa je Ukrajina dobila sistem za transport gasa kao poklon od SSSR, „ali danas niko ne namerava da ulaže u njegovu obnovu“.
Džabarov smatra da u tom pogledu izgledi za Ukrajinu nisu sjajni, jer će se pre ili kasnije Evropa suočiti sa izborom – ili stabilne isporuke preko „Severnog toka 1" i „Severnog toka 2“, „Južni tok“, ili ulaganje u ukrajinski sistem za transport gasa.
Podsetimo, cene gasa u Evropi su naglo porasle u poslednjih nekoliko meseci. Od početka avgusta, obračunska cena sledećih fjučersa po indeksu TTF haba u Holandiji skočila je više nego dvostruko, dostižući istorijski maksimum. U međuvremenu, kompanija „Nord strim 2 AG", operater gasovoda „Severni tok 2", saopštila je da je počela da puni gasom prvi krak gasovoda kako bi se postigao neophodan pritisak za dalje testiranje.