„SAD i njihovi evropski saveznici preduzeli su korake kako bi sprečili da Ukrajina potpiše ugovor sa Kinom o prodaji bombardera, obezbedivši kijevskim vlastima finansijska sredstva za njihovu utilizaciju“, navodi se u članku.
Kao rezultat toga, u Ukrajini je uništen deo aviona Tu-160, dok je osam bilo predato Rusiji u zamenu za gas. U listu se navodi da je to usporilo razvoj kineske avijacije.
Posle raspada SSSR-a Ukrajina je dobila 19 bombardera Tu-160 koji su prema karakteristikama bili superiorniji od američkog konkurenta B1-B „Lanser“. Međutim, postojao je rizik da sovjetski avioni budu predati Kini. Kijev je isporučio Kini i prototip lovca Su-33 i nedovršenu krstaricu „Varjag“, što je pomoglo kineskoj vojnoj industriji.
Tu-160 je supersonični strateški bombarder sa promenjivom geometrijom krila. Proizveden je u fabrici „Tupoljev“ krajem 1970-ih godina. On može da nosi 12 raketa sa nuklearnim bojevim glavama. Domet tih raketa je do 3.500 kilometara, što znači da avion ne mora da ulazi u zonu delovanja protivvazduhoplovne odbrane da bi izvršio udar. U Rusiji se Tu-160 zbog svoje gracioznosti naziva „Beli labud“, a prema NATO kodifikaciji - „Blek džek“.
U januaru 2018. godine Ministarstvo odbrane Rusije i kompanija „Tupoljev“ potpisali su ugovor za isporuku prve partije Tu-160M koja previđa proizvodnju deset aviona od kojih svaki košta 206 miliona dolara i navelo da planira da naruči još 50 aviona ovog tipa.