U izveštaju te konsultantske kompanije, sa sedištem u Oslu, navodi se da je Kina na putu da učetvorostruči obim proizvodnje do kraja 2025. godine, čime će povećati svoj udeo na 83,8 odsto globalne proizvodnje.
Prema izveštaju, koji je objavljen u julu, povećana kineska kontrola tržišta dolazi na račun drugih velikih azijskih ekonomija.
Procenjuje se da će kapaciteti u Južnoj Koreji pasti sa 18,9 na 11,8 odsto do 2025. godine, dok će u Japanu njegov udeo pasti sa 5,5 na 1,9 posto u istom periodu.
S druge strane, smatra se da će Evropa ostati relativno neoštećena i daće doživeti najveći rast tržišta katoda do 2025. godine. Sa predviđenom godišnjom stopom rasta od 53 posto, udeo kontinenta u globalnom katodnom kapacitetu će se povećati na 1,4 posto, procenjuje „Ristad“.
„Veliki proizvođači električnih vozila planiraju da izgrade pogone za proizvodnju automobila u Evropi i Severnoj Americi, što je ohrabrilo planove za ulaganje i povećanje lokalnih kapaciteta za proizvodnju katode“, rekao je Edison Luo, analitičar tima kompanije.
Ipak, uprkos predviđenoj stabilnosti njihovih tržišta, udeo u globalnim kapacitetima Evrope i Severne Amerike i dalje bledi u odnosu na kineski. Razlozi za to su brojni, ali se u velikoj meri mogu pripisati nesigurnom izvoru kobalta, glavnog sastojka katoda baterija koje se prave i od nikla, kobalta i mangana/aluminija, a koje proizvode evropska i severnoamerička tržišta.
Industrija baterija radi na smanjenju upotrebe kobalta zbog nekoliko pitanja vezanih za njegovu proizvodnju, uključujući etički složene lance snabdevanja, ograničenu količinu koja se može iskopati i visoku cenu sirovine, navodi se u izveštaju, preneo je portal „Kliks“.
Dok su evropsko i severnoameričko tržišta pokušala da prilagode proizvodnju katoda kako bi izostavili upotrebu kobalta, Kina je usmerila napore da postane najveće tržište za katode LFP (koja se sastoji od jedinjenja litijum-gvožđe-fosfat).