Ko preuzima primat u pravljenju baterija za električna vozila

Sve veće interesovanje za proizvodnju električnih vozila stvorilo je situaciju bez presedana na svetskom tržištu baterija i njenih glavnih komponenti. Azijski proizvođači trenutno dominiraju u proizvodnji katode, jedne od ključnih komponenti baterije, a Kina kontroliše 74,3 odsto svetskih kapaciteta, objavila je kompanija „Ristad enerdži“.
Sputnik
U izveštaju te konsultantske kompanije, sa sedištem u Oslu, navodi se da je Kina na putu da učetvorostruči obim proizvodnje do kraja 2025. godine, čime će povećati svoj udeo na 83,8 odsto globalne proizvodnje.
Prema izveštaju, koji je objavljen u julu, povećana kineska kontrola tržišta dolazi na račun drugih velikih azijskih ekonomija.
Kriza u Avganistanu
Ogromna nalazišta litijuma i zlata: Da li je Kina već prepoznala ekonomski potencijal Avganistana
Procenjuje se da će kapaciteti u Južnoj Koreji pasti sa 18,9 na 11,8 odsto do 2025. godine, dok će u Japanu njegov udeo pasti sa 5,5 na 1,9 posto u istom periodu.
S druge strane, smatra se da će Evropa ostati relativno neoštećena i daće doživeti najveći rast tržišta katoda do 2025. godine. Sa predviđenom godišnjom stopom rasta od 53 posto, udeo kontinenta u globalnom katodnom kapacitetu će se povećati na 1,4 posto, procenjuje „Ristad“.
„Veliki proizvođači električnih vozila planiraju da izgrade pogone za proizvodnju automobila u Evropi i Severnoj Americi, što je ohrabrilo planove za ulaganje i povećanje lokalnih kapaciteta za proizvodnju katode“, rekao je Edison Luo, analitičar tima kompanije.
Ipak, uprkos predviđenoj stabilnosti njihovih tržišta, udeo u globalnim kapacitetima Evrope i Severne Amerike i dalje bledi u odnosu na kineski. Razlozi za to su brojni, ali se u velikoj meri mogu pripisati nesigurnom izvoru kobalta, glavnog sastojka katoda baterija koje se prave i od nikla, kobalta i mangana/aluminija, a koje proizvode evropska i severnoamerička tržišta.
Do 2030. svaki drugi automobil ići će na struju
Industrija baterija radi na smanjenju upotrebe kobalta zbog nekoliko pitanja vezanih za njegovu proizvodnju, uključujući etički složene lance snabdevanja, ograničenu količinu koja se može iskopati i visoku cenu sirovine, navodi se u izveštaju, preneo je portal „Kliks“.
Dok su evropsko i severnoameričko tržišta pokušala da prilagode proizvodnju katoda kako bi izostavili upotrebu kobalta, Kina je usmerila napore da postane najveće tržište za katode LFP (koja se sastoji od jedinjenja litijum-gvožđe-fosfat).
Sve o domaćoj i svetskoj ekonomiji

Pročitajte ovde

Komentar