Prototip letelice nazvan „Skajdveler“ je softverski unapređena verzija solarnog aviona „Solar impuls 2“, koji je uspeo da obiđe oko Zemlje 2015. i 2016. godine, ali je imao ljudsku posadu.
Novi avion proizvodi američko-španska vazduhoplovna kompanija „Skajdveler Avio“ koja je sa američkom vladom sklopila ugovor vredan pet miliona dolara.
Kako bi ostao u vazduhu 90 dana, na krila letelice čiji raspon iznosi 71 metar su ugrađeni solarni paneli koji proizvode do dva kilovata energije.
U „Skajdveler Aeru“ planiraju ugradnju i vodnonikovih ćelija koje bi bila rezerva za napajanje u slučaju da avion ostane bez sunčeve svetlosti zbog dužih perioda loših vremenskih uslova, prenosi RTS.
Osnivači ove američko-španske kompanije, Džon Parkes i Robert Miler su kupili intelektualno vlasništvo i patent od projekta „Svis solar impuls“ pre nego što su odlučili da krenu u razvoj nove letelice.
Projektanti su najpre „Skajdvelera“ pretvorili u bespilotnu letelicu i tako omogućili da ona postigne veći domet i veću nosivost. Novi avion će moći da ponese oko 360 kilograma radarske i opreme za snimanje.
Kompanija namerava da u narednim mesecima obavi probne letove, uključujući autonomno poletanje i sletanje. Kada se ti testovi završe, započeće testiranje izdržljivosti, sa ciljem da letelica provede u vazduhu 90 dana ili više bez sletanja.
Očekuje se da će, kao što je to često slučaj sa vojnom i svemirskom tehnologijom, ovaj patent, koja predstavlja veliki iskorak ka letovima na obnovljive izvore energije, verovatno na kraju u nekom obliku pronaći put i do civilnog vazduhoplovstva.