List „Politika“ prenosi iskustvo jednog čitaoca koji je bio iznenađen kada je čuo da će novac u „Rajfajzen banci“ ubuduće mahom morati da podiže na bankomatu, jer se znatno smanjuje broj šaltera za isplatu gotovine.
On je, kako je naveo, obavešten da neće moći još dugo u svojoj ekspozituri da podiže novac na šalteru nego isključivo na bankomatu. Kada je rekao da nema karticu i da je ne želi, već da insistira da po starom modelu uzima novac, objasnili su mu da će onda morati da ide u neku drugu poslovnicu u kojoj će moći da podiže sredstva kod bankarske službenice.
U „Rajfajzen banci“ navode da će oni klijentima koji insistiraju da transakcije obavljaju isključivo na blagajnama, uvek omogućiti i takvu opciju u određenom broju poslovnica u gradovima u kojima imaju više filijala.
U mestima u kojima imaju samo jednu ekspozituru, blagajna će biti na raspolaganju korisnicima samo određeni deo radnog vremena. Osnovna razlika u odnosu na klasičan koncept bankarstva je izmeštanje transakcija na višenamenske uređaje i elektronske kanale, kako bi zaposleni u banci mogli da se posvete potrebama klijenata koje zahtevaju više vremena, bilo da je reč o gotovinskim ili stambenim kreditima ili da se razmišlja o ulaganju u privatnu penziju…
Kako dodaju, na višenamenskim uređajima (modernim bankomatima) moguće je izvršiti većinu gotovinskih transakcija, kako isplata i uplata u dve valute — dinarima i evrima, tako i bezgotovinska plaćanja računa, uplate na račune u drugoj banci, menjačke poslove, prenose između dva računa, kao i izmirenje kredita i kreditnih kartica kako u gotovini, tako i prenosom sredstava sa tekućeg računa.
„Pri tome, svaka naša poslovnica po novom konceptu ima takozvanu 24-časovnu zonu, kojoj klijent može da pristupi i van radnog vremena ekspoziture, što mu obezbeđuje dodatnu sigurnost, posebno kod podizanja ili uplate veće sume novca“, ističu u „Rajfajzen banci“.
Klijentima koji imaju rezerve prema novom načinu obavljanja transakcija savetuju da nastavi da dolazi u poslovnicu tokom radnog vremena, kako bi sa svojim bankarem obavio transakciju bilo na bankomatu, bilo na svom mobilnom telefonu, sve dok ne postane siguran i sposoban za samostalno korišćenje elektronskog bankarstva.
Za korisnike koji pripadaju starijim generacijama, kao i za sve ostale, omogućena je opciju promene pina na bankomatima u ovoj banci i višenamenskim uređajima. Tako na veoma prost način, kao i uz pomoć bankara ukoliko je potrebno, mogu da se opredele za pin koji će lako pamtiti, napominju u banci.