Istraga Evropske komisije mogla bi da bude velika pretnja Guglu, koji je prošle godine zaradio 147 milijardi dolara prihoda od onlajn oglasa, više nego bilo koja druga kompanija na svetu.
Oglasi putem Guglovih proizvoda, uključujući pretragu, Jutjub i džimejl, imali su najveći udeo u prihodu u profitu kompanije. Oko 16 odsto prihoda došlo je od njegovog displej ili poslovanja na mreži, u kojem druge medijske kompanije koriste Guglovu tehnologiju za prodaju oglasa na svojim veb sajtovima i aplikacijama.
Evropska komisija je odbila da prokomentariše informacije do kojih je došao Rojters, a iz Gugla za sada nisu odgovorili na zahtev za komentarom.
Komisija za zaštitu konkurencije EU je u poslednjoj deceniji izrekla novčane kazne u ukupnom iznosu od 8,25 milijardi evra (9,8 milijardi dolara) ovom najpopularnijem svetskom internet pretraživaču zbog blokiranja rivala u onlajn trgovini, zbog ugradnje isključivo njegovog Android operativnog sistema u smartfone i onlajn advertajzinga, preneo je Tanjug.