Dok je u toku masovna vakcinacija protiv virusa korona i kraj pandemije se polako nazire, postavlja se pitanje – šta posle toga? Farmaceutska kompanija „Fajzer“, čini se, tada očekuje veliki priliv novca.
Na globalnoj zdravstvenoj konferenciji Barkliz finansijski direktor kompanije „Fajzer“ Frenk D'Amelio izložio je plan kompanije za investitore koji podrazumeva drastično veću cenu vakcine protiv korone, čim vlade prestanu da budu primarni kupci njihovog cepiva, koju su zajednički proizveli sa nemačkom firmom "Biontek".
„Na osnovu svega što smo videli do sada, verujemo da je sve verovatnije da će biti revakcinacije svake godine“, rekao je D’Amelio u četvrtak, dodajući da će najverovatnije biti reč o jednoj dozi vakcine.
On je naveo da su dosad cene vakcina diktirale pre svega potrebe država da obezbede dovoljno doza za vakcinaciju celokupne populacije bez ikakvih troškova za građane, prenosi Sputnjik internešenal.
„Kako budemo izlazili iz stanja pandemije, počeće da se pokreću normalne tržišne snage, normalni uslovi na tržištu. A faktori poput efikasnosti, sposobnosti, kliničke korisnosti, postaće veoma važni, i mi vidimo da je to, sasvim iskreno, značajna prilika za našu vakcinu iz perspektive potražnje, iz perspektive određivanja cena, s obzirom na klinički profil naše vakcine", rekao je D'Amelio.
On je dodao: „Smatramo da kako prelazimo iz pandemije u endemiju, tu se stvara šansa za nas“.
Kada bolest postane endemska, to znači da je prisutna i nastavlja povremeno da se širi u delu populacije. To je u velikoj meri slučaj sa bolestima poput gripa, za koju se često preporučuje vakcinicija na godišnjem nivou.
Prošlog meseca, D'Amelio je rekao analitičarima sa Vol Strita da „Fajzer“ trenutno prodaje vakcinu za 19,50 dolara po dozi, ali je primetio da to nije normalna cena koju obično dobijaju za vakcinu, a koja iznosi oko 150, 175 dolara po dozi.
„Ako se udaljimo od pandemisjkih cena, situacije u kojoj se trenutno nalazimo, dobijaćemo mnogo veću cenu“, dodao je on.
To je gotovo devetostruko povećanje cene vakcine, odnosno skoro 900 odsto skuplje.
„Fajzer“ je prošle godine ostvario prihod od 15 milijardi dolara samo na proizvodima povezanim sa kovidom 19, dodao je D’Amelio. Naglasio je da je njihov cilj uvek biti vrlo obazriv prema kapitalu akcionara, ali uvek uvećavati prinos akcionara.
Zapravo, u četvrtak je vrednost akcije kompanije „Fajzer“ porasla za 3,6 odsto, što je „Foks Biznis“ pripisao izjavama D’Amelia.