Objavljena crna lista trgovaca iz Srbije na Internetu: Na spisku i dobro poznata imena

Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS) i Udruženje za zaštitu potrošača Vojvodine objavili su „crnu listu“ trgovaca na internetu iz Srbije. Na spisku je 98 trgovaca koji prodaju na Fejsbuku, među kojima su i neka dobro poznata imena onima koji koriste tu društvenu mrežu, a za koje se sumnja da ne posluju u skladu sa propisima.
Sputnik

U najvećem broju slučajeva reč je o prodaji odeće i obuće, a u saopštenju ove dve organizacije za zaštitu prava potrošača se navodi da se do liste, koja nije konačna, došlo na osnovu provere nekih trgovaca na Fejsbuku, što je rađeno u saradnji sa potrošačkim organizacijama članicama NOPS, prenosi Tanjug.

„Katanac na butiku, lokal se izdaje“! Kako mali trgovci uopšte da prežive pustoš od korone

Provera je rađena jer je uočeno da je ove godine, kada je porastao promet u elektronskoj trgovini, primećeno da veliki broj trgovaca ne prodaje u skladu sa zakonima, pritom ne poštuju ni etičke norme, a da je rast broja trgovaca koji posluju na crno posebno izražen na društvenim mrežama.

Crnu listu trgovaca na internetu koju su objavile ove organizacije možete pogledati OVDE.

Naglašava se da Zakon o elektronskoj trgovini propisuje koje informacije pružalac usluge elektronske trgovine mora da poseduje. To su istaknuto poslovno ime, adresa sedišta, kontakt podaci, matični broj i poreski identifikacioni broj preduzeća. Među njima je i obaveza da ako navodi cene, one moraju biti jasno naznačene, a posebno se mora naznačiti da li su u te cene uključeni troškovi dostave, ostali manipulativni troškovi, porez i drugi troškovi koji na njih utiču.

„Ukoliko trgovac poseduje sve navedene podatke i ukoliko su isti tačno navedeni, smatra se da on posluje u skladu sa Zakonom i da je kupovina kod takvog trgovca bezbedna, u smislu da se u toj situaciji primenjuju i odredbe Zakona o zaštiti potrošača i drugih zakona kojima se reguliše poslovanje van poslovnih prostorija trgovca“, navodi se u saopštenju.

Dodaje se međutim da broj potrošača koji se javljaju potrošačkim organizacijama u vezi sa kupovinom putem društvenih mreža od neregistrovanih prodavaca, svakodnevno raste.

Navode takođe i da u ovakvoj situaciji odredbe Zakona o zaštiti potrošača nisu primenjive, odnosno ne važe i potrošačke organizacije ne mogu da postupaju, niti pruže adekvatne pravne savete, izuzev da potrošače upute na samostalni sudski postupak.

Pročitajte još:

 

Komentar