Probijena leva cev tunela „Čortanovci“: Sledeće godine od Beograda do Novog Sada vozom za pola sata

Leva cev tunela „Čortanovci“, koji se, zajedno sa vijaduktom, gradi u okviru projekta brze pruge između Beograda i Budimpešte, probijena je danas, na železničkoj deonici Stara Pazova – Novi Sad, u dogovorenom roku.
Sputnik

Leva tunelska cev duga je 1.156 metara, a izgradnja tunela „Čortanovci“, obuhvata dve tunelske cevi, sa po jednim kolosekom, ukupne dužine 2.242 metra. Desna tunelska cev, duga 1.086 metara, probijena je 3. aprila 2020. godine, tokom vanrednog stanja u Srbiji.

Probijanje cevi u Čortanovcima

Izgradnju brze pruge Stara Pazova – Novi Sad, uključujući i izgradnju tunela i vijadukta „Čortanovci“, izvodi ruska kompanija „RŽD Internešnel“.

Probijanju cevi prisustvovali su ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, zamenik direktora ogranka ruske kompanije „RŽD Internešnel“ u Srbiji, Mansurbek Sultanov, predsednik pokrajinske vlade Igor Mirović i novi direktor „Infrastruktura železnica Srbije“ Nebojša Šurlan.

Probijena leva cev tunela „Čortanovci“: Sledeće godine od Beograda do Novog Sada vozom za pola sata

Od Beograda do Novog Sada za pola sata

„Probijena je i ova cev tunela. Sledeće godine ćemo vozom ići od Beograda do Novog Sada, za najviše 30 minuta. Sve vreme, i kada je bila epidemija i pre, a i danas, ovo gradilište radi u tri smene. Ovo gradilište i ruske železnice su primer kako izgledaju dobra gradilišta i kako posluju najbolje svetske kompanije“, istakla je Mihajlović i dodala da je srećna što na tom gradilištu, pored svetskih izvođača, rade i srpske kompanije.

Kako je rekla, izgradnja treće deonice između Novog Sada i granice sa Mađarskom trebalo bi da počne na jesen, a sve železničke stanice na trasi brze pruge biće nove.

Radovi se završavaju pre roka

Zamenik direktora „RŽD Internešnela“ u Srbiji Mansurbek Sultanov ocenio je da je probijanje leve cevi tunela vrlo bitan događaj, jer će brza pruga godinama služiti budućim generacijama.

Probijena leva cev tunela „Čortanovci“: Sledeće godine od Beograda do Novog Sada vozom za pola sata

„Nema potrebe da danas govorim o brojkama, danima, neprestanom radu i procentu završenosti. Već smo rekli da radovi teku kako treba, završavaju se pre roka“,napomenuo je Sultanov.

Predsednik pokrajinske vlade Igor Mirović rekao je da je to najzahtevnija deonica, u čiju izgradnju su uloženi veliki napori i znanje.

„Imaćemo privilegiju da, među prvima, na budućoj velikoj trasi od Budimpešte, preko Subotice, Novog Sada, Beograda, a kasnije, po planovima države, i do juga Srbije, putujemo velikom brzinom“, istakao je Mirović i dodao da je taj projekat od velikog značaja za Srbiju, a posebno Vojvodinu.

Izgradnja tunela i vijadukta „Čortanovci“ počela je 11. avgusta 2017. godine. Vrednost projekta je 337,6 miliona dolara, a finansira se iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica.

„RŽD Internešnel“ obnavlja škole

Probijena leva cev tunela „Čortanovci“: Sledeće godine od Beograda do Novog Sada vozom za pola sata

Pre probijanja leve cevi tunela, zvaničnici su obišli i OŠ „Jovan Dučić“ na Petrovaradinu, kojoj je kompanija „RŽD Internešnel“ donirala opremu za učionicu za informatiku i renovirala fiskulturnu salu.

Probijena leva cev tunela „Čortanovci“: Sledeće godine od Beograda do Novog Sada vozom za pola sata

„’RŽD Internešnel‘ je renovirala pet škola širom Srbije. To je vrlo društveno-odgovorna firma s kojom ćemo, s velikim zadovoljstvom, nastaviti saradnju“, izjavila je Mihajlović.

Pročitajte još:

Komentar