„Domet takvih poruka treba da bude zaslužen, a ne kupljen“, objavio je direktor kompanije Džek Dorsi u seriji tvitova upravo na toj društvenoj mreži.
Kao jedan od glavnih razloga za donošenje tako radikalne odluke je, kako je napisao Dorsi, što politička poruka ima domet kada ljudi odluče da prate neki profil ili retvituju, preneo je javni servis.
„Plaćanje za domet uklanja tu odluku i nameće ljudima visoko optimizovane i ciljane političke poruke. Verujemo da tu odluku ne sme da kompromituje novac“, istakao je direktor „Tvitera“.
On je naveo da politički oglasi na internetu predstavljaju potpuno novi izazov za građanski diskurs pre svega zbog optimizovanih poruka usmerenih ka mikro-ciljevima, neproverenih informacija i brojnih laži.
„Nije reč o slobodi izražavanja. Radi se o plaćanju za domet. Plaćanje da bi se povećao domet političkih govora ima značajne posledice sa kojima današnja demokratska infrastruktura možda nije spremna da se nosi. Vredi napraviti korak unazad kako bismo se pozabavili tim problemom“, zaključio je Džek Dorsi u poslednjem tvitu objavljenom povodom nove odluke internet giganta.
Primena nove poslovne politike počinje od 22. novembra, dok će više detalja o toj zabrani kompanija objaviti 15. novembra.
Inače, rivalska kompanija „Fejsbuk“ nedavno je objavila da neće proveravati informacije u političkim oglasima, što je izazvalo lavinu negativnih komentara.
Osnivač te kompanije Mark Zakerberg tada je rekao da „Fejsbuk“ ne razmišlja o tome da u vreme demokratije cenzuriše političare ili vesti.