Do jeseni na ruskim putevima 100 „Jandeks“ automobila sa auto-pilotom

Projekat automobila sa auto-pilotom, koji je predstavila ruska međunarodna korporacija „Jandeks“, napreduje velikom brzinom. Nakon testiranja u SAD i Izraelu, nekoliko desetina automobila se nalazi na ruskim putevima, a moguće je da će biti testirani u Evropi i Africi, rekao je Artjom Fokin, direktor tog projekta kompanije „Jandeks“.
Sputnik

„Najmanje stotinu ’Jandeks‘ automobila tog tipa pojaviće se u septembru i oktobru na ruskim putevima“, najavio je Fokin, što je ranije od očekivanog, a moguće je da će ruska kompanija u toj oblasti sarađivati sa francuskim kompanijama.

Do jeseni na ruskim putevima 100 „Jandeks“ automobila sa auto-pilotom

Prema njegovim rečima, „mnoge stvari su se promenile“ od kada je pokrenut projekat u maju 2017. godine. „Jandeks“ je već testirao 26 automobila-robota, a šest od njih je zvanično registrovano. Pored toga, kompanija poseduje i druge automobile za prikupljanje podataka.

„Imamo 37 automobila, neki se nalaze u fazi testiranja, a neki su prošli tu fazu, ali još nisu registrovani. Idemo ka našem cilju, a to je da do kraja 2019. godine bude bar 100 ovakvih automobila na putevima. Čak ćemo i premašiti plan, jer će 100 automobila biti spremno već u septembru ili oktobru“, istakao je Fokin.

Automobili dostupni non stop

Fokin je takođe naglasio da se broj tehničkih stručnjaka, koji su uključeni u projekat, značajno povećao za dve godine. „Trenutno na projektu radi 200 ljudi, a to nisu samo inženjeri“, dodao je direktor.

Do jeseni na ruskim putevima 100 „Jandeks“ automobila sa auto-pilotom

„Zainteresovani smo za to da naši automobili rade po ceo dan sedam dana u nedelji. Potrebna su četiri vozača za jedan automobil. Vozač ne može da radi duže od šest sati, dok bi ovakav automobil mogao da se koristi neprekidno“, objasnio je Fokin.

Do jeseni na ruskim putevima 100 „Jandeks“ automobila sa auto-pilotom

Osim toga, u blizini Moskve je opremljen specijalni poligon za obuku, gde se automobili koriste bez prestanka. Snimci testiranja prikazuju se u realnom vremenu na ekranima stručnjaka „Jandeksa“.

„Šaljemo ih na poligon, gde je simulirana gradska sredina: kuće, pružni prelazi, raskrsnice, semafori. Svaki automobil nam šalje video-snimak i mi možemo da vidimo kako se on kreće, iako u njemu nema nikoga. Zaposleni koji rade na poligonu noću spavaju, dok se automobili i dalje kreću“, objasnio je direktor.

Saradnja sa francuskim automobilskim kompanijama?

Vozni park „Jandeks“ automobila-robota trenutno čine vozila „Tojota prius“ i novi modeli „Hjundai sonata“. Komentarišući mogućnost saradnje kompanije „Jandeks“ sa drugim automobilskim kompanijama, a posebno francuskim, Fokin je rekao da to pre svega zavisi od francuskih proizvođača.

„U ovom momentu nemamo ugovore sa francuskim kompanijama o proizvodnji automobila koji se kreću bez pomoći vozača. Otvoreni smo za saradnju i ako oni pokažu interesovanje, mi ćemo biti za to spremni“, istakao je on.

Prema njegovim rečima, bilo koji automobil se može pretvoriti u vozilo koje se kreće bez pomoći vozača. Međutim, moraju da poseduju elektronske module za povezivanje sa „Jandeksovim“ auto-pilot upravljačkim sistemom.

Do jeseni na ruskim putevima 100 „Jandeks“ automobila sa auto-pilotom

Taksi-robot koji se koristi u jednom od ruskih gradova

Fokin je konstatovao da je samo nekoliko kompanija lansiralo taksi-robote, dok je „Jandeks“ to učinio u „gradu budućnosti“ — Inopolisu, gde postoji univerzitet i slobodna ekonomska zona. 

„U Inopolisu možete pozvati taksi-robot uz pomoć posebne aplikacije. To je jedino sredstvo javnog prevoza u tom naučnom parku“, dodao je on.

„Na mestu suvozača sedi inženjer, ali vozilo se kreće bez vozača“, istakao je Fokin. Putnici takođe mogu da koriste prtljažnik.

Do jeseni na ruskim putevima 100 „Jandeks“ automobila sa auto-pilotom

„Naš računar zauzima deo prtljažnika koji je namenjen za rezervni točak. Sudeći po fotografijama, prtljažnik u automobilima drugih kompanija je pun elektronike, dok je naš prtljažnik dostupan putnicima. Oni stavljaju tamo dečja kolica i bicikle“, dodao je Fokin.

„Jandeks“ automobili bez vozača u Evropi i Africi

„Jandeks“ je već testirao vozila u SAD i Izraelu. Kompanija je spremna da to isto učini i u Evropi i Africi kako bi poboljšali tehnologiju, ali Fokin smatra da sve zavisi od zakona.

„Evropsko zakonodavstvo je konzervativnije, ali ako utvrdimo da su u određenoj zemlji stvoreni uslovi za proizvodnju automobila sa auto-pilotom, razmotrićemo mogućnost da tamo testiramo naše automobile. To možemo učiniti i u Africi uz odgovarajuće standarde i infrastrukturu“, ocenio je predstavnik kompanije.

Kako kaže, nije važno stanje puteva, ali jeste pristup neograničenom internetu.

„Vozilo mora da bude u mogućnosti da podatke, koje je prikupilo tokom testiranja, pošalje na naše servere. Mi ih potom analiziramo u cilju poboljšavanja tehnologije“, tvrdi direktor.

Kompanija „Jandeks“ pokrenula je projekat automobila sa auto-pilotom u maju 2017. godine, koristeći specijalnu opremu i dostupne komponente. Za to vreme je učinjen veliki napredak, izvršena su testiranja u inostranstvu, kao i na poligonu.

Do jeseni na ruskim putevima 100 „Jandeks“ automobila sa auto-pilotom

„Za tri do pet godina bićemo spremni da lansiramo potpune funkcionalne automobile, koji funkcionišu bez pomoći vozača, na ulice megapolisa. To se može dogoditi u Moskvi ili nekom drugom gradu“, zaključio je Fokin.

Komentar