Forum će svečano otvoriti ambasador Ruske Federacije u Srbiji Aleksandar Čepurin, a tom događaju će prisustvovati i Igor Kolomejski, viši potpredsednik „Zberbank Rusija“, Anatoly Popov, zamenik predsednika Izvršnog odbora „Zberbanke“, kao i menadžment „Zberbanke“ iz Kazahstana, Belorusije, Austrije, Mađarske, Hrvatske i Slovenije.
Na pitanje šta je motivisalo „Zberbanku“ da organizuje „Biznis forum“, Marijana Vasilesku, predsednica Izvršnog odbora „Zberbank Srbija“, kaže da je ta ruska banka na srpskom tržištu počela sa poslovanjem 2012. godine i da im je trebalo malo vremena da izgrade brend i uspostave saradnju sa klijentima.
„Smatramo da smo sazreli kada je reč o odnosima sa tržištem i klijentima, te da je ovo dobar trenutak da postavimo lepu bazu za takve događaje. Ovo je jako veliki forum, mnogo većih dimenzija od događaja koje smo do sada organizovali i verujemo da imamo mnogo toga da pružimo. Pre svega, da povežemo klijente iz Rusije i Srbije koji na ’Biznis forumu‘ mogu da nađu teme za dijalog i saradnju, a mi smo tu da ih podržimo i pružimo im one vrste usluga koje su im potrebne“, objašnjava Marijana Vasilesku u emisiji „Sputnjik intervju“.
Prema rečima Vladimira Boškovića, člana Izvršnog odbora banke, pored predstavnika najvećih ritejlera iz Ruske Federacije, poput kompanija Lenta“, „Iks 5 ritejl grup“, „OK ritejl grup“, „Diksi“, na „Biznis forum“ dolazi i najveći trgovinski lanac iz Kazahstana „Magnum“, kao i brojne druge kompanije iz brojnih industrija Ruske Federacije.
„Iz regiona nam dolazi jedna od najvećih kompanija u regionu, kompanija ’Forte nova grup‘, zatim trgovinski lanac ’Merkator‘, a od domaćih kompanija učešće u Forumu uzeće i jedan od najvećih izvoznika u Rusiju kompanija ’Delta holding‘, zatim ’Tarket‘, ’PDM Agro‘ i druge kompanije“, napominje Bošković.
Kako kaže, „Biznis forum“ biće prilika da se srpska poslovna javnost, između ostalog, upozna sa makroekonomskim prilikama u Rusiji, ali i finansijskim prilikama za saradnju između Centralne i Istočne Evrope i Rusije.
Biće predstavljeni i izazovi poslovanja na području Srbije, Hrvatske i Bosne i Hercegovine. U završnom delu Foruma biće održana panel diskusija, koja će simbolično zaokružiti sve obrađene teme.
„Želja nam je da ’Zberbank Srbija‘ bude, na neki način, stabilan most između ruskih i srpskih kompanija. Verujem da je ovaj forum jedna od dobrih prilika za tako nešto“, ističe Bošković.
Marijana Vasilesku napominje da je filozofija banke da bude tamo gde su klijenti i da im pruži usluge koje su im udobne, praktične i korisne.
„Mogućnosti za razvoj videli smo u programima partnerstava. U tom smislu suvlasnici smo programa lojalnosti ’Superkartica‘, najvećeg programa lojalnosti u regionu sa preko milion korisnika. Tu smo razvili puno novih usluga za klijente poput plaćanja na rate, sakupljanja bodova, a moram reći da sve bolje razumemo potrebe potrošnje naših klijenata. Nudimo im komfor u smislu da ne moraju da dolaze do ekspoziture banke, jer im pružamo priliku da svoj dug izmire u supermarketu gde kupuju, a da pritom imaju niz pogodnosti koje im praktično ’vraćaju novac‘, čime ceo koncept ima mnogo više smisla“, objašnjava Marijana Vasilesku.
Ona dodaje da je kompanija NIS takođe veoma važan, strateški partner „Zberbanke“, sa kojom su u programu lojalnosti „Sa nama na putu“ napravili potpuno moderan i digitalizovan proces mogućnosti dobijanja kredita na kartici lojalnosti.
Gosti Sputnjika posebno su ponosni na činjenicu da je međunarodna agencija „Brend fajnens“ objavila rang-listu vodećih brendova za 2018. godinu, sa „Zberbankom“ na prvom mestu. To je prvi put da je jedan bankarski brend iz Rusije prepoznat kao najsnažniji bankarski brend na svetu, a ta činjenica ih, kako kažu Marijana Vasilesku i Vladimir Bošković, obavezuje da poslovanje i dalje razvijaju.
„To što ’Zberbanka‘ pokazuje u poslednjih deset godina, način na koji vodi svoj biznis, jeste nešto što se predstavlja kao svetski primer dobrog vođenja biznisa. Rezultati i profitabilnost koje je banka postigla su na zavidnom nivou, a na samu banku se, na primer u Rusiji, danas gleda kao na sistem, na tehnološku kompaniju koja pruža i finansijske usluge, s obzirom na to da je ’Zberbanka‘ počela da kupuje i integriše veliki broj različitih tipova firmi, kompanija i start ap-ova“, napominje Marijana Vasilesku.
Podsetimo, „Zberbank Srbija“ je deo „Zberbank Evropa grupe“. Prisutna je na celoj teritoriji Srbije, sa ukupno 33 ekspoziture u 21 gradu. „Zberbank Srbija“ je univerzalna banka koja pruža sve vrste usluga i proizvoda kako za fizička lica, tako i za mala, srednja i velika preduzeća.
U kombinaciji sa stručnošću i usmerenošću zaposlenih na klijente, „Zberbank Srbija“ je jedinstven partner u građenju mostova između kompanija u Srbiji, Rusiji i Zajednici nezavisnih država sa sveobuhvatnim portfolijom bankarskih usluga.