EKSKLUZIVNO Radoslav Pavlović: Istina o „sklonjenoj“ izložbi o NATO agresiji u Parizu

Izložba povodom 20 godina NATO bombardovanja Srbije nije sklonjena, nalazi se u prizemlju i u galeriji na spratu Kulturno-informativnog centra Srbije u Parizu i vrlo je zanimljiva i uzbudljiva, izjavio je za Sputnjik Radoslav Lale Pavlović, direktor ovog Centra.
Sputnik

On je reagovao na tvrdnje Nataše Pejin, koordinatora za odnose sa medijima u toj ustanovi, da je izložba „Srbija 1999. godine — 20 godina posle — dok su padale bombe“ uklonjena po naredbi Pavlovića, a zbog posete oficira NATO-a i koktela na kome su učestvovali.

Pejinova je na Fejsbuku objavila da joj je Pavlović preneo kako je nalog da se uklone slike Vladimira Veličkovića i Biljane Vilimon, postavljene 23. marta, stigao iz Ambasade Srbije u Parizu, a citirala je i navodne direktorove reči „da oficirima NATO ne bi bilo prijatno“ na prijemu koji je organizovan 25. marta u prostorijama Kulturnog centra.

Pavlović za Sputnjik kaže da je povod za ovaj tzv „slučaj“ — prozaičan:

„Početkom marta ove godine Ministarstvo spoljnih poslova raspisalo je javni konkurs za radna mesta u Kulturno-informativnom centru Srbije u Parizu. Javilo se 25 kandidata i petočlana komisija je odabrala dvoje najboljih, među kojima nema gospođe Pejin. Nije dobar običaj da se ide na društvene mreže sa temom naše male firme, a da se o tome ne obavesti direktor. Očekivao sam neku vrstu besa i desilo se. Već noćas sam dobio pretnje na Instagramu. ’Pariz nije daleko, čuvaj se…‘. Stižu privatni imejlovi, zanimaju se mediji“, kaže Pavlović.

Kako je pao srpski Jerusalim: „Figaroov“ tekst o Kosovu, koji je Srbija čekala 20 godina

Direktor Centra podseća da je ovo treći put u mandatu da „zabrinuti Srbi iz Francuske“ obaveštavaju javnost u Srbiji o patriotskom i moralnom lutanju KIC-a.

„Prvo je bio tzv. skandal kad je na ulaz Centra stavljen Beli anđeo na tragu poruke u NASA kapsuli koja je otišla u svemir, sa licem koje mogućim civilizacijama nosi poruke mira i razumevanja. Optužba je bila da se od KIC-a pravi crkva. U avgustu prošle godine zabrinuti Srbi su poslali sliku skulpture Mikija i Paje u okviru izložbe koju je odabrala komisija MKI, ljuti što skulptura stoji u zgradi gde je nad ulazom Beli anđeo. Brujali su mediji. Treće je ovo ’poniženje srpskih žrtava‘. Biće još toga…“

Pavlović je objasnio i kakav je to skup sa oficirima u KIC bio organizovan u utorak: 

Slika Vladimira Veličkovića izložena u Kulturnom centru Srbije u Parizu.

„Što se tiče učesnika na tribini, osim našeg vojnog atašea govorili su pukovnik Ogar, pukovnik Rakoto — direktor kancelarije za borce grada Pariza, admiral Lakaj, pukovnik Korvez, a prisutno je bilo pet oficira Ruske Federacije iz vojne kancelarije u Parizu, vojni izaslanici SAD, Kipra, Grčke, Litvanije, Rumunije, Portugala, Perua, Čilea, Alžira, Argentine… Opšti zaključak skupa je bio da je nad SRJ — Srbijom izvršena agresija i da se tako nešto više ne sme dogoditi.“

Na kraju obraćanja Sputnjiku, Lale Pavlović je zaključio:

„Najzad, trud da se neko ko je napisao ’Balkanska pravila‘, ’Mog rođaka sa sela‘ itd, predstavi kao osoba koja učestvuje u ’poniženju srpskih žrtava‘, preambiciozan je i nerealan.“

Pejinova je u Fejsbuk statusu navela da u Kulturnom centru Srbije neće raditi od 1. aprila i priložila fotografije na kojima se vide prazni zidovi Centra, a u izjavi za Sputnjik je rekla da su „slike vraćene na mesto, kao da se ništa nije dogodilo“. 

 

 

 

 

 

 

Komentar