U Ruskim železnicama su za RTS rekli da su radovi na tunelima i vijaduktu najzahtevnija deonica pruge u Srbiji, a poseban građevinski poduhvat su tuneli kroz Frušku goru koji imaju cevi dužine od 1,1 kilometar.
„Postoji niz problema tamo zato što idemo po terenu koji nije baš jednostavan, idemo obalom reke Dunav ali imamo probleme sa geologijom koje rešavamo zajedno sa ruskim stručnjacima. Na današnji dan je završeno 40 odsto ugovorenih radova i idemo nešto ispred plana“, kaže Mansurbek Sultanov iz „RŽD internešenel“.
Ta ruska kompanija kao glavne podizvođače koristi domaće firme, a kako kažu, svima treba vremena da se uklope u standarde, ali naše firme time stiču licencu da mogu i u inostranstvu da se kandiduju za slične poslove.
Pored radova na pruzi Beograd — Novi Sad, Rusi razmišljaju i o nastavku saradnje s našim železnicama.
„U pitanju su barska pruga i dispečerski centar za upravljanje saobraćajem, projektna dokumentacija je napravljena. Što se tiče nastavka barske pruge, mi smo već krenuli u razgovore, ali da vidimo da usaglasimo sve parametre, a to je dobar razlog za nastavak naše priče“, kaže Sultnov.