„Kokošnik“ — ruska kruna osvojila navijače

Još jedan ruski tradicionalni suvenir-simbol uz votku i Kaljinku postaje pravi hit među turistima iz inostranstva. To je „kokošnik“, koji masovno kupuju navijači na Mundijalu.
Sputnik

Kruna ruskih lepotica je neočekivano postala hit. Ovaj deo stare ruske ženske odore se „ponovo rodio“ zahvaljujući Šampionatu sveta u fudbalu, kao i neočekivanom uspehu ruske reprezentacije.

Različite kompanije, poput „Zberbanke“, „Knora“, pa i mobilnih provajdera „Megafon“ i „Bilajn“, brže-bolje su takoreći „obukli“ svoje logotipe ili maskote u kokošnike. To je bilo učinjeno odmah nakon meča Rusija — Španija, pošto je kamera zabeležila troje navijača sa ovim ukrasima za glavu. Ove fotografije su momentalno postale hit na internetu.

Navijačica meču Belgije i Engleske

„Zahvaljujući veselim navijačima koji su tokom meča nosili kokošnike, naš nacionalni ukras za glavu je postao ponovo popularan i o njemu sad svi govore. Zanimljivo je da ovaj ženski ukras za glavu masovno nose i muškarci navijači. Još popularniji može postati zahvaljujući projektu Made in Russia Ruskog eksportnog centra“, stoji u saopštenju ove organizacije.

Ističe se takođe da su ovaj aksesoar posebno tražili navijači iz Francuske, Belgije, SAD, Kazahstana, Belorusije, Nemačke i Velike Britanije.

„Ovo je čisto ruski proizvod, suvenir. Venecijansku masku nećete kupovati u Rusiji, nego ćete otići u Italiju. A kokošnik je nešto što je tipično za ove prostore i oni se moraju samo u Rusiji prodavati. Zato, neka turisti dođu kod nas i kupe na licu mesta“, smatra Natalija Ivanova, menadžerka prodaje kompanije „Kokošnik“ iz Sankt Peterburga. Ova firma se specijalizovala za prodaju ruske tradicionalne odeće za različite folklorne ansamble i oni ne prave suvenire.

„Sada zbog pomame turisti i navijači kupuju i po nekoliko komada. Kupuju i Rusi koji žive u inostranstvu ili ansambli. Na primer, nedavno su kupili Francuzi koji imaju svoj orkestar i neguju rusku muziku i pevaju u svom malom restoranu“, kaže Ivanova.

Kolumbijka na Mundijalu

Po njenim rečima, kupci kokošnika su i iz SAD, Irana, Francuske i skandinavskih zemalja. Oni koji ne mogu doći lično, naručuju preko interneta.

Šampionat u fudbalu je zaista doveo do rasta potražnje.

„Obično je tokom leta ’mrtav period‘, jer uglavnom svi ansambli ili putuju na turneje, ili im je sezona odmora. Zahvaljujući Mundijalu, ovog juna je za razliku od svih prethodnih bilo mnogo porudžbina i imali smo mnogo kupaca“, kaže Ivanova.

Ova kompanija pravi kokošnike u Rusiji, iako se na tržištu, nažalost mogu naći i jeftine kineske kopije.

Umesto vuvuzela — navijačke kašike

„To nije to. Kao prvo, to nisu baš ruski kokošniki, to je više aksesoar uz kostim Snežane ili Zlatokose. U krajnjoj liniji, ono što sam ja videla, to je sve bilo nekvalitetno, napravljeno na kartonu. Naš kokošnik je kvalitetan, proizveden u Rusiji“, objašnjava sagovornica.

Naravno, dok bude trajao Mundijal, biće i povećane potražnje. Ovaj spontani simbol ili ukras Mundijala ostaće upamćen kao jedna od glavnih asocijacija na Rusiju i fudbalske navijače.

 

 

Komentar