U pokušaju da onemogući inostranim državljanima da objavljuju reklame političkog karaktera, kompanija će, kako prenosi Si-En-En, tražiti od onih koji se reklamiraju da prilože lične podatke – kopije dokumenata i poslednje četiri cifre socijalnog osiguranja, kao i američku poštansku adresu.
Novim pravilima podležu političke reklame u kojima se spominju kandidati za političke funkcije, ili one u kojima se govori o problemima naoružanja, građanskih prava i patriotizmu.
Političke reklame biće obeležene specijalnim znakom, po kojem će moći da se zna koja ih je organizacija platila. Ista pravila važiće i na Instagramu koji je u vlasništvu kompanije „Fejsbuk“.
Kliktanjem na ovaj znak korisnici Fejsbuka će moći da saznaju koliko je ljudi videlo oglas. Političke reklame će biti arhivirane i biće dostupne za pregled do sedam godina.
Američki zakonodavci kritikovali su ranije Fejsbuk zbog toga što ova društvena mreža nije uspela da omogući transparentnost kada je reč o političarima koji preko nje deluju, kao i zbog toga što je širila netačne informacije.
Si-En-En tvrdi da su 2016. godine „ruski trolovi“, koji su se predstavljali kao Amerikanci, uz pomoć više hiljada lažnih naloga na Fejsbuku, Instagramu, Jutjubu i Tviteru, sproveli reklamnu kampanju usmerenu na američke birače.
Društvena mreža Tviter u četvrtak je objavila da uvodi nova pravila za političku reklamu, koja će dobiti posebno obeležje, a oglašivači će biti dužni da kompaniji dostave svoj birački broj. Tviter je takođe saopštio da će ovog leta pokrenuti Centar za transparentno reklamiranje, koji će dostavljati dodatne informacije u vezi s ovom temom.