U prethodnih nekoliko meseci, Fejsbuk je eksperimentisao sa podelom početne stranice na „njuz fid“ i „eksplor fid“, tačnije stranicu na kojoj vidite postove prijatelja i drugu na kojoj se nalaze postovi stranica. Eksperimentom je bilo obuhvaćeno šest zemalja: Srbija, Slovačka, Bolivija, Gvatemala, Kambodža i Šri Lanka.
„Ljudi ne žele razdvojene fidove“, napisao je rukovodilac Fejsbuk „eksplor fida“ Adam Moseri u opisu apdejta. „Rezultati anketa su pokazali da korisnici nisu zadovoljni postovima koje vide, a razdvojeni ’fidovi‘ im nisu pomogli da se više povežu sa prijateljima i porodicom“.
Moseri ističe da više ne postoji potreba da „fidovi“ budu uopšte razdvojeni.
Pablišeri, odnosno mediji i kompanije su najmanje profitirali od ove promene nakon što je Fejsbuk neprestano menjao algoritme po kojima se postovi prikazuju, ali je Fejsbuk na brojne kritike na račun toga odgovorio da ova društvena mreža nije pogodna za biznis: „Jednostavno idite“.
U međuvremenu, kompanija nastavlja sa eksperimentisanjem na „njuz fidu“. Naime, trenutno se testira opcija posvećena lokalnim vestima pod nazivom „Tudej in“, koja je dostupna samo u šest gradova.
B92