Razbijena „fabrika botova“, otkriveno koliko košta 250.000 pratilaca

Glavni tužilac u Njujorku Erik Šnajdermen izjavio je danas da ta savezna američka država pokreće istragu o firmi koja je navodno prodala milione lažnih pratilaca („botova“) korisnicima društvenih mreža.
Sputnik
Da li je Fejsbuk stvorio botove-čudovišta

„Lažno predstavljanje i obmanjivanje je nezakonito po zakonu u Njujorku“, poručio je Šnajderman.

Kako Bi-Bi-Si prenosi, kompanija „Devumi“ optužena je za krađu identiteta stvarnih ličnosti što ona, prema pisanju „Njujork tajmsa“, poriče.

Taj list je objavio opsežni izveštaj o firmi „Devumi“ u subotu, u kom se, između ostalog, nalaze intervjui sa osobama koje su navele da su detalji sa njihovih naloga, kao i slike profila, kopirani kako bi bili kreirani realistični „botovi“.

Njujorški list je, navodi Bi-Bi-Si, povezao „fabriku pratilaca“ sa velikim brojem naloga poznatih ličnosti.

Kako je navedeno, oni koji su želeli da povećaju broj svojih pratilaca na društvenim mrežama, među kojima glumci, preduzetnici i politički komentatori, mogli su da plate da ih zaprate „botovi“.

Veliki broj pratilaca na društvenim mrežama pojačava uticaj, što može da se odrazi na javno mnjenje ili da donese povlastice vlasnicima naloga, kao što su poslovne ponude ili sporazumi o sponzorstvu.

Šnajderman je rekao da je zabrinut jer te „skrivene operacije podrivaju demokratiju“.

Na svom sajtu, „Devumi“ nudi klijentima šansu da naruče do 250.000 pratilaca na Tviteru, početna cena je 12 dolara (1.140 dinara), a mogu da kupe i lajkove i retvitove.

Kompanija takođe prodaje pratioce i na drugim platformama, među kojima su „Pinterest“, „Linkd-in“, „Saundklaud“ i „Jutjub“.

Na sajtu te firme se navodi da je „Devumi“ pomogao više od 200.000 preduzetnika, muzičara, jutjubera i drugih da budu još istaknutiji i ostvare veći uticaj na svoju publiku“.

Tanjug javlja: Ubijeno je novinarstvo

Firma je registrovana na adresu u Njujorku, mada „Njujork tajms“ navodi da je prava adresa kancelarija firme na Floridi, kao i da zapošljava radnike na Filipinima.

Prema pisanju ovog lista, „Devumi“ ima najmanje 3,5 miliona automatskih naloga, od kojih su mnogi iznova prodavani.

Kako je navedeno, najmanje 55.000 naloga „koristi imena, profilne fotografije, adrese i druge lične detalje pravih korisnika Tvitera, među kojima su i maloletnici“.

„Njujork tajms“ je takođe otkrio da veliki broj veoma poznatih naloga na Tviteru ima pratioce iz  „Devumi fabrike“.

Kompanija „Tviter“ je takođe prokomentarisala otvaranje ove istrage, navodeći da radi na tome da spreči aktivnost kompanije „Devumi“ i njoj sličnih.

„Taktike koju je ’Devumi‘ koristila na našoj i na drugim platformama, opisane u članaku u ’Njujork tajmsu‘, narušavaju našu politiku i neprihvatljive su. Radimo na tome da sprečimo njih i sve kompanije poput njih“, navodi se na zvaničnoj stranici „Tvitera“.

Komentar