„U 2017. godini naša služba za sajber bezbednost sprečila je 300.000 pokušaja krađe sredstava fizičkih i pravnih lica metodama socijalne inženjerije i uz pomoć virusa. Sprečena je šteta u vrednosti od 20 milijardi rubalja. Kao poređenje: 2016. godine sprečene su pljačka u vrednosti od oko 16 milijardi rubalja“, rekao je on.
Prema rečima Kuznjecova, služba bezbednosti banke je savladala načine da otkrije pokušaje napada na klijente i partnere. Klijenti „Zberbanke“, kojima na telefonu imaju aplikaciju „Zberbaka onlajn“ zaštićeni su od virusa koji mogu da kradu novac preko mobilnih sprava.
„Naučili smo da uz pomoć veštačke inteligencije sprečavamo pljačkaške operacije. Ako naš klijent dobrovoljno da informacije prevarantima, uključujući šifru, uz pomoć određenih socijalno razrađenih metoda veštačke inteligencije, analitičkih dimenzija, mi sada neutrališemo oko 97 odsto takvog rizika“, rekao je Kuznjecov.
Po njegovim rečima, „Zberbanka“ je uspela da povrati novac 97 odsto klijenata koji su bili žrtve prevaranata.
Zaštita od hakera se vrši i pomoću timova „belih“ i „crvenih“ hakera koji traže i pomažu da se eliminišu slabosti.
„Oni specijalno testiraju naše sisteme i otvoreno i zatvoreno. To je mala jedinica u koju ulaze visokokvalifikovani stručnjaci u oblasti sajber bezbednosti“, rekao je Kuznjecov.
U budućnosti će biti pokrenuta specijalna platforma koja obezbeđuje zaštitu banaka i kompanija od pokušaja svakog napada.
Ranije je saopšteno da su 2017. godine gubici ruskog biznisa od sajber napada mogli biti najmanje 116 milijardi rubalja. Sa sajber pretnjama se suočava 62 odsto predstavnika velikog biznisa i 47 odsto malih i srednjih preduzeća.