Šta je novo u priči o proslavljenoj šansonjerki, koja je uprkos svetskoj slavi ostala verna ulici i karnevalu, i u pesmama i u životu, zašto je bilo važno da se 110 godina od njenog rođenja obeleži predstavom „Pjaf“ na sceni Zvezdara teatra – pitamo glumicu Milenu Živanović.
Kakve poruke želi da pošalje skulpturama prepoznatljivim po izvijenim lukovima, oblim linijama i formom svedenom do crteža, kako se vaja radost, optimizam i „mala priča sa velikom porukom“ – pitamu nagrađivanu vajarku Tamaru Rakić, čija je izložba „Poluvreme“ nedavno otvorena u Muzeju Cepter.
Da li su filmovi strave samo okvir za preispitivanje važnih društvenih tema poput nasilja, korupcije ili izazova, koja pred čovečanstvo donosi digitalna revolucija? Kojim su temama zaokupljeni mladi filmski stvaraoci iz Srbije i regiona, koji su snimili kratke filmove u ovom žanru? Zašto je film „Sveto mesto“ Đorđa Kadijevića postao kultno domaće ostvarenje, koje i dalje privlači nove generacije ljubitelja sedme umetnosti – za „Orbitu kulture“ objašnjava Marija Stanojević, direktorka Festivala „Odraz strave“, koji se po četvrti put održava u Beogradu.
Da li je depresija samo „zaključana kreativnost“, da li smo kada tugujemo ili patimo zaista u depresiji, ili je reč o prirodnim osećanjima koja nastaju kada se suočimo s neprijatnim i teškim iskustvima? Na koji način kreativnost pomaže čoveku da prevaziđe depresiju i ko se u savremenom društvu može smatrati psihički zdravom osobom – pitamo psihijatra Vladimira Miloševića, autora knjige „Depresija i kreativnost“.
Zbog čega je internacionalna nagrada „Gran-pri Evropa Nostra“ priznanje ne samo izložbi „Ježeva kućica – izmišljanje boljeg sveta“ i Muzeju Jugoslavije, nego i celokupnoj našoj kulturi, pre svega muzealcima koji na savremen način pristupaju nasleđu, kako je MJ uspeo da otkloni ideološke predznake koji su pretili da ga marginalizuju i postane jedna od prepoznatljivih i aktivnih kulturnih institucija – pitamu direktorku mujea Nedu Knežević.