„Potvrđeno je da pri kretanju aviona voda ne narušava rad njegovih glavnih motora i pomoćnog energetskog sistema“, navodi se u saopštenju.
Kako su naveli u ministarstvu, ovakva testiranja su među najvažnijima za avion, s obzirom na to da poletanje i sletanje mogu da se izvode i za vreme kiše.
U kompaniji „Rosteh“ dodali su da je za testiranje na aerodromu Istraživačkog instituta M.M. Gromova za letove u Žukovskom postavljena probna pista na vodi dužine preko 70 metara i širine 12 metara. Njeni parametri obezbeđuju dubinu vode u skladu sa ruskim i evropskim zahtevima.
Prvi let ruskog aviona
SJ-100, u kojem su svi delovi strane proizvodnje zamenjeni domaćim komponentama, izveo je u aprilu prvi let u Komsomolsku na Amuru.
Tokom probnog leta potvrđen je stabilan rad svih sistema domaće proizvodnje.
Let je trajao oko 40 minuta, a izveden je na visinama do 3.000 metara i pri brzini od 500 kilometara na sat.
Planirano je da se proizvodi oko 20 „Superdžetova-100“ godišnje.
SJ-100 mora da ima 130 sertifikovanih letova, uključujući specijalne testove na ekstremno niskim ili visokim temperaturama.
Dakle, program zamene stranih delova onim domaće proizvodnje ulazi u završnicu – na avionu je zamenjeno 40 stranih delova i agregata, uključujući najvažniji deo – motore.
Pogledajte i: