"Ovo je ponos Srbije, ponos svakog našeg čoveka, ovo je naša zemlja", poručio je Vučić na društvenim mrežama pošto je obišao radove na tunelu „Iriški venac“.
Tunel "Iriški venac" se gradi na trasi brze saobraćajnice Novi Sad - Ruma u dužini od ukupno 44,4 kilometara, a mašine su pred predsednikom Vučićem i predstavnicima medija završile iskop poslednjih 1,3 metra zemlje.
Radove izvodi kineska kompanija „CRBC“.
Probijanju tunelske cevi prisustvovali su i ambasador Kine u Srbiji Li Ming, ministarka građevinarstva Aleksandra Sofronijević, predsednica Vlade Vojvodine Maja Gojković i direktori Koridora Srbije i Puteva Srbije, Aleksandar Antić i Zoran Drobnjak, kao i gradonačelnik Novog Sada Žarko Mićin.
Tunel "Iriški venac" sastoji se od dve tunelske cevi dužine po oko 3, 5 kilometra. Očekuje se da leva tunelska cev bude probijena između 10. i 15. novembra.
Paralelno sa tunelom, izvode se radovi na mostu preko Dunava, ukupne dužine oko 1,7 kilometara, kao i radovi duž trase Fruškogorskog koridora.
Predsednik Aleksandar Vučić u obilasku radova na tunelu "Iriški venac"
© Tanjug / VLADIMIR ŠPORČIĆ
Na projektu je svakodnevno angažovano oko 920 radnika, inženjera i ostalog osoblja, kao i oko 300 jedinice mehanizacije i opreme.
Predmetna trasa se na početku vezuje na postojeći auto-put E-75 Beograd - Novi Sad - Subotica, a na kraju na novoizgrađeni auto-put Ruma - Šabac i brzu saobraćajnicu Šabac - Loznica kao i buduću brzu saobraćajnicu Slepčević - Badovinci, čime povezuje AP Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije.
Istovremeno saobraćajnica je povezana i sa auto-putem E70. Na ovaj način ostvarena je efikasna saobraćajna veza veoma važne administrativne i regionalne centre kao što su: Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica, a takođe predstavlja i posrednu vezu Srbije sa Bosnom i Hercegovinom i Hrvatskom.
Tunel "Iriški venac" spojiće Novi Sad i Rumu i ujedno će biti najduži tunel u Srbiji od 3,5 kilometra, a izgradnja tunela počela je 1. maja 2021. godine.
Tunel "Iriški venac" je, uz most na Dunavu koji će spojiti Kać i Petrovaradin, najobimniji projekat budućeg Fruškogorskog koridora.
„Fruškogorski koridor biće završen 2027, povezaće Vojvodinu sa zapadnom Srbijom“
Vučić je rekao da će ceo Fruškogorski koridor biti završen u 2027. godini, da će saobraćajno povezati Vojvodinu sa zapadnom Srbijom i da će to puno značiti za građane.
Kako je napomenuo, završetak izgradnje tunela će omogućiti da vožnja preko Fruške gore bude kraća.
Vučić je rekao da dobro napreduju pripremni radovi za gradnju autoputa od Beograda do Zrenjanina i istakao da će biti izgrađen i auto-put od Novog Sada do Zrenjanina.
"Znači postojaće veza auto-putem sa Beogradom, Šapcem i Loznicom i zapadnom Srbijom, od Beograda sa juga Srbije, ali imaće vezu i sa Zrenjaninom, dakle sa istokom Vojvodine i srednjim i južnim Banatom", rekao je Vučić.
Probijena desna tunelska cev za budući tunel "Iriški venac"
© Tanjug / VLADIMIR ŠPORČIĆ
Kako je rekao ostaje da se uradi i brza saobraćajnica Smajli koja će povezati Vrbas, Kulu i Sombor sa Srbobranom, Novim Bečejom i Kikindom.
"Onda je to ogromna, ogromna promena. Pripremni radovi su uvek dobro idu, dobro idu radovi, mi sad čekamo neke dozvole, nešto imaju ali sad nešto, uskoro ćemo, dobićemo to", dodao je Vučić.
Predsednik je istakao da će auto-put do Zrenjanina biti veoma značajan za stanovnike Beograda na levoj obali Dunava, kao i Opova, Ečke i za ceo Zrenjanin i srednji Banat.
"Onda ide i taj trougao da se spoji, ta još jedna kateta, između Zrenjanina i Novog Sada preko Žablja", rekao je Vučić.
Ambasador Kine u Srbiji Li Ming rekao je da je to istorijski trenutak i potvrda saradnje dve zemlje.
"Želeo bih da čestitam Aleksandru Vučić i timovima iz Kine u Srbiji. Ovo je istorijski, ali i simbolički trenutak. Simbolički jer predstavlja zajedništvo u našoj saradnji", rekao je Li Ming.
Do sada 50.000 putnika na novoj brzoj pruzi ka Subotici
Vučić je saopštio da smo do danas imali 50.000 putnika na novoj brzoj pruzi ka Subotici i istakao da će ćemo graditi i brzu prugu do Niša.
"Želim da vas obavestim da smo upravo malo primili 50.000. putnika na novoj, brzoj pruzi ka Subotici i nastavićemo da gradimo ne samo stanice na toj deonici, već krenućemo da gradimo i prema Nišu brzu prugu, to radimo sa Evropskom unijom. Nastavićemo da pregovaramo oko toga kako da gradimo od Valjeva preko Kosjerića, Požege, Užica i Prijepolja, do crnogorske granice", rekao je Vučić.
On je istakao da je to veoma zahtevno i veoma skupo, ali da je takođe jedan od najznačajnijih projekata.
"Kada sve to izgradimo, ne samo da ćemo da revitalizujemo, već ćemo imati jedno od najmodernijih železničkih mreža na jugoistoku Evrope. Srećan što mnogo toga radimo, već sam govorio o tim projektima", rekao je Vučić.
Pogledajte i: