„Smatram da je neophodno da razjasnim situaciju: niko ništa ne moli. Rusija zahteva od IKAO-a da primora pojedine države-članice da prestanu da krše norme međunarodnog prava, uključujući Povelju UN i Konvenciju o međunarodnom civilnom vazduhoplovstvu iz 1944. godine (Čikaška konvencija)“, istakla je diplomata.
Prema rečima portparola, rusko civilno vazduhoplovstvo, uprkos sankcijama od strane pojedinih država-članica IKAO-a, nastavlja da se razvija i uvodi nove rute.
Još u oktobru 2023. godine Rusija se, kako je podsetila diplomata, u skladu sa članom 84 Čikaške konvencije, obratila Savetu IKAO-a sa izjavom o kršenju Konvencije od strane 37 država-članica ove organizacije.
„Reč je o svim članicama Evropske unije, SAD, Kanade, Velike Britanije, Albanije, Islanda, Monaka, Norveške, Severne Makedonije, Crne Gore i Švajcarske. Osnov za pokretanje ovog postupka bilo je uvođenje jednostranih restriktivnih mera diskriminatornog karaktera u oblasti civilnog vazduhoplovstva prema Rusiji i njenim avio-kompanijama“, zaključila je Zaharova.
Sankcije protiv ruskog civilnog vazduhoplovstva
Podsetimo, od početka Specijalne vojne operacije Sjedinjene Američke Države uvele su antiruske sankcije za fizička lica i brojne organizacija, između ostalog, protiv ruske industrije i civilnog vazduhoplovstva, zbog čega je doneta još jedna odluka o zameni uvoza, koja je konkretno predviđala proizvodnju ruskih delova za sve avione „Superdžet-100“.
Prema rečima Romana Gusarova, ruskog stručnjaka za avijaciju, pokrenut je program potpune zamene uvoza, s ciljem da avion postane u potpunosti proizvod ruske industrije. Taj program je aktivno sprovođen, i ove godine, sasvim nedavno, prvi „Superdžet-100“, sastavljen isključivo od ruskih komponenti, uključujući i motore, imao je svoj prvi let.
Sankcije koje je ranije uvelo Ministarstvo finansija SAD za rusku avio-kompaniju „Pobeda“ znače zabranu saradnje sa navedenom kompanijom za američke građane i preduzeća, kao i blokiranje sredstava i imovine kompanije u Americi.
Pogledajte i: