Planirano je da brod krene 20. septembra. Iako su kineske kompanije ranije već obavljale test-prevoz, preko Severnog morskog puta, predstojeća ruta biće složenija.
„Oni su već obavljali prevoze iz tačke u tačku, na primer iz kineske luke u Hamburg ili Sankt Peterburg. Ovo putovanje je drugačije. Brod će posetiti četiri luke u Kini, zatim će proći kroz Arktik, a potom posetiti Velika Britaniju, Roterdam, Hamburg i Gdansk. Zaista više liči na uobičajenu morsku rutu transporta“, rekao je izdanju osnivač američkog Arktičkog instituta Malte Hampert.
On je dodao da su pre 5-10 godina svi smatrali da će prevozi preko Severnog morskog puta biti mogući tek oko 2040-2050. godine.
„Sada je 2025. godina, a Kinezi već to rade. Da li im je profitabilno? To u stvari nije važno, radi se o sticanju znanja, razumevanju kako to činiti. To je ono čime se Kinezi bave – stiču iskustvo i obučavaju posadu“, rekao je stručnjak.
Hampert je pojasnio da je osvajanje Severnog morskog puta postalo moguće zahvaljujući klimatskim promenama, jer se one u arktičkom regionu dešavaju brže nego u drugim delovima planete. Ipak, on smatra da će svetska trgovina većinom i dalje prolaziti tradicionalnim putem preko Sueckog kanala.
„Ako zavirite 30-40 godina u budućnost, kada će ledeni pokrivač biti smanjen još za 30-50%, imaćete pola godine bez leda [u akvatoriji Severnog morskog puta], tada će Arktik postati veoma atraktivna opcija... Arktik u bliskoj budućnosti neće zameniti Suecki kanal. Nije o tome reč. Suecki i Panamski kanal neće nestati, ali Arktik će biti dodatna ruta“, zaključio je ekspert.