„Ako govorimo o MS-21, nadam se da ćemo do kraja 2026. godine početi serijsku proizvodnju našeg aviona. Što se tiče ‘superdžeta’, uvozni elementi su takođe potpuno zamenjeni domaćim. Sertifikacioni letovi su trenutno u toku. Sledeće godine počinjemo serijsku proizvodnju. Za Il-114 važi isto. Ista situacija“, rekao je Čemezov.
Što se tiče MS-21, preduzeća „Rosteha“ su zamenila više od 70 uvoznih sistema ovih aviona.
Čemezov je takođe obećao da će servisirati i isporučivati rezervne delove za avione koje proizvodi na vreme. Tako će do 2030. godine imati 15 sopstvenih servisnih punktova, a trenutno ih već ima osam, rekao je on.
Tokom sastanka, Mišustin je naglasio da „Rosteh“ igra vitalnu ulogu u postizanju tehnološkog i industrijskog suvereniteta Rusije, a takođe je aktivno uključen u rešavanje problema nacionalnih razmera.
Podsetio je da je Vladimir Putin više puta istakao zasluge državne korporacije, uključujući i one u obezbeđivanju odbrambenih sposobnosti.
Prototip aviona MS-21, opremljenog novim ruskim sistemima i jedinicama, prvi put je poleteo 29. aprila sa aerodroma Irkutskog avijacijskog zavoda kompanije „Jakovljev“ (deo „Rosteha“).
Avion MS-21 je prvi put poleteo pre osam godina, 28. maja 2017. Avion je koristio strane sisteme i jedinice. Let je obavljen sa aerodroma Irkutskog avijacijskog zavoda i trajao je 30 minuta.
MS-21 je putnički avion srednjeg dometa nove generacije. Avion, kreiran na osnovu najnovijih dostignuća, fokusiran je na najpopularniji segment tržišta putničkog prevoza.
Pogledajte i: