Italijanska kompanija „Ferero“, proizvođač „Nutele“, koristi otprilike četvrtinu ukupne turske proizvodnje lešnika za svoje proizvode.
Lešnik čini oko 13 odsto sastava „Nutele“, a kompanija godišnje proizvede milione tegli ovog namaza.
Veleprodajne cene lešnika u Turskoj, zemlji koja pokriva oko 65 odsto svetske proizvodnje ovog orašastog ploda, porasle su za oko 30 odsto od aprila, a očekuje se i dalji rast, prenosi „Blumberg“.
Iz firme „Ferero“ poručuju da vremenske nepogode mogu uticati na snabdevanje iz Turske, ali da trenutno ne očekuju prekid u isporukama, zahvaljujući alternativnim izvorima iz Italije, Čilea i Sjedinjenih Američkih Država.
Međunarodni savet za orašaste i sušene plodove ipak upozorava da globalno tržište lešnika ne može u potpunosti da nadomesti isporuke iz Turske.
Ova nestašica lešnika dolazi u trenutku kada su potrošači već pogođeni poskupljenjem kafe, kakaoa i maslinovog ulja usled klimatskih nepogoda širom sveta. Klimatske promene, tvrde stručnjaci, sve češće izazivaju zimsko buđenje voćaka i ranu vegetaciju, što ih čini ranjivijim na kasne mrazeve.
Pogledajte i: