Plan je da se tamo premesti proizvodnja oko 100.000 automobila godišnje, koji su se do sada proizvodili u Nemačkoj. To istovremeno znači da će u Nemačkoj dugoročno biti ukidana radna mesta.
Razlog za premeštanje na istok, iz ugla uprave kompanije, je u nižim troškovima proizvodnje u Mađarskoj.
Prema rečima finansijskog direktora Mercedesa Haralda Vilhelma, troškovi rada su u Mađarskoj niži za oko 70 odsto u poređenju s Nemačkom, prenose nemački mediji.
Mađarski premijer Viktor Orban objavio je sredinom marta fotografije sa Ole Kelenijusom, izvršnim direktorom kompanije „Mercedes“.
"Fabrika u Kečkemetu postala je druga najveća evropska automobilska fabrika „Mercedes-Benc grupe“, koja zapošljava skoro 5.000 ljudi u Mađarskoj. Zahvaljujući proširenju Kečkemeta koje je i sada u toku, kompanija će otvoriti 3.000 novih radnih mesta do 2026. i udvostručiti svoj proizvodni kapacitet na 400.000 vozila godišnje", navodi se u komentaru ispod fotografije na Orbanovom sajtu.
Iz kompanije „Mercedes“ nisu potvrdili susret Kelenijusa i Orbana 17. marta u Budimpešti, niti Orbanov sastanak sa izvršnim direktorom „Mercedesa“ 19. juna 2024. godine u Štutgartu.
Uprava Mercedesa je saopštila da se rukovodi političkim smernicama i pridržava zakonskog okvira.U međuvremenu i „Be-Em-Ve“ i „Boš“ šire svoje aktivnosti u Mađarskoj, na štetu pogona u Nemačkoj, pišu nemački mediji.
Pogledajte i: