On je objasnio da će carine na robu iz EU da se primenjuju generalno, ali i istakao da će to posebno važiti za uvoz automobila iz članica EU.
Kao razlog naveo je da „u Evropi više ne kupuju američke automobile, ni druge proizvode, a da Amerikanci masovno koriste vozila iz Nemačke i drugih zemalja EU".
U kojoj meri će se takse na robu iz Evropske unije odraziti na našu privredu s obzirom na to da se velikom broju ovdašnjih firmi matica nalazi upravo u EU, posebno Nemačkoj. Velikim delom rade baš za tamošnju auto-industriju koju je Tramp posebno apostrofirao.
Srbija u Evropu godišnje izveze robu vrednu 18 milijardi evra, a samo u nemačkim kompanijama kod nas radi više od 80.000 radnika.
Železara u Smederevu se od 2019. godine još nije oporavila i radi sa gubitkom posle uvođenja EU kvota na uvoz kineskog čelika, do čega je došlo posle taksi koje je Tramp tada uveo na uvoz evropske robe.Ko bi sada bio na udaru?
O tome u Energiji Sputnjika koju vodi Mira Kankaraš Trklja, govori ekonomista, dr Ivan Nikolić.
O emisiji „Energija Sputnjika“
„Energija Sputnjika“ je emisija portala i radija Sputnjik koju vodi MiraKankaraš Trklja.
Teme su mahom vezane za energetiku i ekonomiju, lokalnog i globalnog karaktera, a gosti su stručnjaci u svojim poljima. Emituje se svakog utorka u 21.00.