San o slobodi jači od smrti

Sputnik
U današnjoj emisiji otkrivamo zašto je slikarski ciklus „Mauthauzen“ Miloša Bajića više od umetnosti, ali i zbog čega je Sali Runi – globalni književni fenomen.
Na koji način knjiga „Umivanje prevratnika – partizanski film“ Aleksandra Vranješa ukazuje na propagandnu ulogu jugoslovenskih ratnih filmova i zbog čega je tema odnosa politike i filmske umetnosti aktuelna i danas? O tome govore ugledni filmski reditelj Lordan Zafranović i istoričar Mile Bjelajac.
Zbog čega je irska spisateljica Sali Runi postala globalni književni fenomen, zbog čega je zovu velikim piscem za milenijalce i Selindžerom za snepčet generaciju, razgovaramo s urednicom „Geopoetike“ Jasnom Novakov Sibinović i Tamarom Milošević, autorkom korica za najnoviji roman Sali Runi „Intermeco“, koji je upravo objavljen u srpskom prevodu.
Kako se maštom i umetnošću može pobediti smrt, a linija smrti pretvoriti u liniju života, šta je sve slikar Miloš Bajić posvedočio svojim životom i delom – saznaće posetioci izložbe „San o slobodi“ otvorene u Galeriji Matice srpske. O ovom izuzetnom umetniku koji je prošao tri zloglasna nacistička logora neprekidno slikajući sve užase kojima je svedočio, o svom ocu i dedi za „Orbitu kulture“ govore reditelj Darko Bajić i Darja Bajić Božović.
A kako izgleda poluvekovno druženje sa gitarom, postoji li trema posle više od tri hiljade nastupa u zemlji i svetu, kao i kako bi izgledao repertoar skrojen samo za njegovu dušu – za Sputnjik otkriva dvostruki doktor nauka, profesor emeritus i majstor klasične gitare Uroš Dojčinović.
Komentar