Umetnik poznat kao Manuel Panselinos, koji je bio savremenik Đotoa smatranog za oca zapadnog slikarstva, bio je podjednako uticajan u vizantijskoj umetnosti.
Vizantijska umetnost, u čijem stilu su oslikane crkve širom Grčke, Srbije i drugih pravoslavnih zemalja, ističe se po svom oštrom formalizmu koji prikazuje izdužene, blede likove svetaca i Bogorodice i planine koje liče na kubizam, navodi AP.
O životu Panselinosa ništa se ne zna, a stručnjaci sada veruju da je to samo bio njegov nadimak, dok se on zapravo zvao Joanis Astrapas i bio je iz Soluna, prenosi američka agencija.
Dela Panselinosa s kraja 13. i početka 14. veka smatraju se najboljim izdancima umetnosti Vizantijskog carstva.
Istoričari umetnosti su dugo sumnjali da je njegovo prezime, koje na grčkom znači “pun mesec”, moglo poteći od nadimka nekog od pripadnika takozvane Makedonske škole slikarstva iz Soluna.
Nedavna istraživanja grčkog monaha i linviste Kosmasa Simonopetritisa povezala su Panselinosa sa slikarom Makedonske škole Astrapasom.
Ekspert za rukopis Kristina Sotirakoglu primenom specijalne tehnike potvrdila je da su natpisi na jednom rukopisu koji se pripisuje Astrapasu identični slovima na slici nastaloj u severnoj Grčkoj koja se smatra za najbolje Panselinosovo delo.
Monah Kosmas sa Svete Gore kazao je da njegova i istraživanja Sotirakoglu jasno dokazuju pravi identitet Panselinosa.
“Panselinos je bio stvarna ličnost, a to ime je samo nadimak po kome je Joanis Astrapas postao poznat”, zaključio je Kosmas.
Pogledajte i: