U današnjoj emisiji otkrivamo koliki je prečnik srpskog jezika oslobođenog tuđica, ali i zbog kakvih je zasluga srpski kralj dobio biografiju – na ruskom jeziku.
Zašto je kralj Aleksandar Prvi Karađorđević bio jedan od najvećih zaštitnika ruskih izbeglica koji su u Kraljevinu Srba, Hrvata i Slovenaca došli posle revolucije i građanskog rata u svojoj domovini, otkriva nam ruska istoričarka Jelena Bondarjeva, autorka prve sveobuhvatne biografije ovog monarha na ruskom jeziku, koja je objavljena i u srpskom prevodu.
Kako se u tri decenije stvarao jedinstveni filmski pogled na svet, ispisan autorskim rukopisom i overen visokim umetničkim dometom, zbog čega je Beograd, zahvaljujući jednom filmskom festivalu svih ovih godina uistinu bio i ostao – svet, kako izgleda kad se na jednom mestu nađu filmovi nagrađeni na prestižnim svetskim festivalima, ali i oni koji nastaju u Srbiji i regionu, zašto je za mnoge stvaraoce stvar prestiža da se prikažu i pokažu na Festivalu autorskog filma, čije 30. jubilarno izdanje 22. novembra otvara venecijanski pobednik, film „Sopstvena soba“ Pedra Almodovara – o tome za „Orbitu kulture“ govore direktor i umetnički direktor FAF-a Igor Stanković i Srđan Vučinić.
Koliki je prečnik srpskog jezičkog kruga, kako izgleda spisak od 7.500 srpskih i srbolikih reči koja uče poznavanju svoga jezika, ali i veštini borbe protiv napadnih nasrtaja tuđica, iz kakvih se motiva jedan inženjer, doktor eksperimentalne fizike, upustio u pravljenje neobičnog „Prečnika stranim rečima i izrazima“, za koji akademik Matija Bećković kaže da se ukazuje „kao nasušni rečnik srpskog naroda“ – pitamo autora Milana Obradovića, autora ove neobične knjige nedavno objavljene u novosadskom „Prometeju“.
Kako izgleda snevajuća noć, koja je boja sna, šta se nalazi na „drvetu svega“ , kako je rođen Pegaz – sva ova pitanja odgonetaju radovi na izložbi u Gvarnerijusu, našeg poznatog slikara i pisca Miše Mihajla Kravceva. Sa našim slikarom međunarodne reputacije u „Orbiti kulture“ razgovaramo između ostalog o tremi koja prati ponovni susret sa beogradskom publikom posle pauze od pet godina, ali i šta slikaru znači to što je postao laureat međunarodne Đotove nagrade, kao i to što je uvršten u Oksford enciklopediju kao jedan od najeminentnijih Srba.
O tome šta ga inspiriše u klasičnoj muzici i zašto je publika najvažniji činilac na njegovim nastupima, za „Orbitu kulture“ govori ruski pijanista Oleg Vajnštejn, zaslužni umetnik Rusije, koji je održao koncert u Ruskom domu u Beogradu.