Vesić je rekao da će nakon puštanja nove deonice, ukupna dužina brze pruge na severu zemlje biti 184 kilometara i da će se od Beograda do Subotice putovati 70 minuta. Očekuje se da mađarski partneri svoj deo pruge, od granice do Budimpešte, dug 166 kilometara, završe do kraja naredne godine.
„Tada ćemo imati brzu železničku vezu od Beograda do Budimpešte kojom će se stizati za dva sata i 45 minuta“, izjavio je Vesić.
U skladu sa ugovorom o izgradnji brze pruge Beograd - Niš, duge 230 kilometara, Vlada Srbije donela je uredbu o planu posebne namene kojom se praktično omogućava da radovi počnu već sledeće godine.
Vesić je za Pink istakao da tokom izvođenja radova neće biti zatvaranja saobraćaja, kao što je to bio slučaj prilikom izgradnje brze pruge od Beograda do Novog Sada i do Subotice, jer Srbija ne sme da izgubi kargo saobraćaj zatvaranjem železničke veze ka Bugarskoj.
Vesić je rekao i da će do februara biti završena rekonstrukcija pruge Niš - Brestovac čija je dužina 23 kilometra.
Dodao je da je Srbija zainteresovana da gradi i deonicu pruge od Niša ka bugarskoj granici. Kazao je da se u Turskoj gradi pruga od Istanbula do bugarske granice uz podršku Evropske unije, kao i da je već urađena pruga od granice do Sofije i da preostaje da se uredi deonica od Sofije do Dragomana, na granici sa Srbijom.
„Ako rešimo to pitanje, i spojimo Niš sa bugarskom granicom imaćemo još jedan izlaz ka Bugarskoj i Turskoj, koja ima 2.500 pruga i koja je železnicom dalje na Istoku spojena sa Irakom i Kinom. Srbija se nalazi na centralnom mestu železničkog koridora između istoka i zapada i sva roba bi u tom slučaju išla preko Srbije“, rekao je Vesić.
Pogledajte i: