Agencija za bezbednost hrane Bosne i Hercegovine je, zahvaljujući Projektu razvoja održivog turizma u BiH USAID-a, značajno povećala broj proizvoda sa oznakom porekla, jer ih je na početku 2024. godine bilo svega sedam, pišu sarajevski mediji.
To je urađeno i uz podršku entitetskih ministarstava poljoprivrede i lokalnih zajednica i partnera kao što su EU, UNDP i UN FAO, pa ovaj rast pokazuje da postoji snažna kolektivna posvećenost očuvanju autohtonih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda u promociji jedinstvene kulinarske baštine Bosne i Hercegovine.
Agencija za bezbednost hrane BiH ističe da aktivno radi sa pomenutim projektom "USAID Turizam" na boljem uključivanju zaštićenih proizvoda u turistički sektor i obogaćivanju turističke ponude zemlje. Na internet stranici Agencije objavljena je interaktivna mapa koja je jednostavna za korišćenje i pruža osnovne informacije o proizvodima, a ranije ove godine izdata je i publikacija pod nazivom "Tradicionalni prehrambeni proizvodi Bosne i Hercegovine i potencijal geografskih oznaka", s detaljnim pregledom proizvoda koji imaju potencijal za dobijanje geografskih oznaka.
Geografske oznake (GO) označavaju proizvode koji potiču sa određenog geografskog područja, a poseduju svojstva (ili imaju ugled) koja proizilaze iz tog porekla. Stroga pravila proizvodnje definisana posebnim propisima osiguravaju održavanje visokog kvaliteta ovih proizvoda i nadzor nezavisnih tela u cilju doslednosti i autentičnosti, preneo je Tanjug.
Nakon registracije na državnom nivou, proizvođači mogu zatražiti i zaštitu unutar Evropske unije, čime dodatno povećavaju svoju vidljivost na tržištu.
Pogledajte i: