NAUKA I TEHNOLOGIJA

Tehnologija automatskog kočenja značajno poboljšana, proizvođači automobila suočeni s novim izazovom

Savremeni automobili koriste sve više tehnologije, a opcije kao što su automatsko kočenje, zadržavanje vozila u saobraćajnoj traci, upozorenje na umor i slično postaju standard u sve većem broju vozila. Takve opcije predstavljaju dodatne sigurnosne mehanizme zahvaljujući kojima se mogu spasiti ljudski životi.
Sputnik
Nedavno istraživanje Američke automobilske asocijacije pokazalo je da se tehnologija automatskog kočenja značajno poboljšala poslednjih godina i, iako još uvek nije savršena, znatno je bolja i bezbednija na novim automobilima nego na vozilima proizvedenim u drugoj polovini prošle decenije.
Reč je o tehnologiji koja koristi kamere i senzore koji prate situaciju oko vozila i, ako otkriju opasnost, automatski aktiviraju kočnice.
Američka organizacija je nedavno testirala različite verzije tri ista modela automobila – „Jeep Cherokee“, „Nissan Rogue“ i „Subaru Outback“, i verzije ovih automobila predstavljene 2017. i 2018. godine, kao i najnovije verzije predstavljene ove godine, gde su se fokusirali na opciju automatskog kočenja. Svako vozilo, odnosno tehnologija kočenja, testirano je pri brzinama od 19 km/h, 40 km/h i 56 km/h na zatvorenoj stazi, dok se na sredini staze nalazilo lažno vozilo.
Testovi su pokazali očekivane rezultate – ispostavilo se da je tehnologija koja se koristi u novim modelima automobila mnogo bolja i efikasnija u poređenju sa starijim modelima.
Tako su u svim testovima sva nova vozila na vreme kočila i izbegla sudar, dok su starija vozila na vreme kočila samo u 51 odsto slučajeva i izbegla sudar. To je takođe poboljšanje u odnosu na slične testove sprovedene pre dve godine u kojima je ova tehnologija bila efikasnija u sprečavanju sudara pri manjim brzinama u poređenju sa sudarima pri većim brzinama.
Iako je ovo veliki napredak i odličan rezultat, jedan od direktora istraživanja Američke automobilske asocijacije, Greg Branon, prokomentarisao je da su pred nama novi izazovi kako bi se obezbedilo da takvi sistemi za automatsko kočenje rade pri većim brzinama, preneo je „Verge“.
Što se tiče novog istraživanja, treba napomenuti da su ovi testovi uključivali samo frontalne sudare, dok su ranija istraživanja pokazala loše rezultate za bočne udare i nalete na skretanje za vozila iz susreta.
Pogledajte:
Komentar