Sjaj boja Nikolaja Krasnova

Sputnik
U „Orbiti kulture“ otkrivamo kakav je slikar bio čuveni ruski arhitekta Nikalaj Krasnov, kao i šta znači prosvećenost danas.
Kako je majstorstvo potrebno da bi se u slici sena ili sprženih suncokreta izrazilo i naslikalo prisustvo sunca, da li je mir na njegovim platnima prouzrokovan unutrašnjim mirom slikara, nenarušenim čak ni traumom rata i napuštanjem Sarajeva, šta danas znači uverenje da treba pustiti da „sve proteče i oteče“, ali i zašto je Ratko Lalić živ slikar i godinu dana posle smrti – razgovaramo sa Sanjom Bjelanović Janković, vlasnicom galerije „Sanjaj“ u kojoj je otvorena izložba slika Ratka Lalića „Sećanje – Zapisi iz prirode“.
O dve izložbe posvećene čuvenom ruskom arhitekti Nikolaju Krasnovu – “Svestrani umetnik Nikolaj Krasnov – arhitektonsko nasleđe Beograda“ postavljenoj u Svečanoj sali Gradskog zavoda za zaštitu spomenika kulture, kao i postavci „Svestrani umetnik Nikolaj Petrovič Kransov: akvareli i crteži“, otvorenoj u Spomen-zbirci Pavla Beljanskog razgovaramo sa istoričarkom umetnosti Bojanom Ibrajter Gazibara, višim konzervatorom Gradskog zavoda za zaštitu spomenika kulture.
Da li je putovanje zapravo traganje za idealom čovečanstva, žudnja za smislom koji nam iznova pokazuje da je ljudska kultura besmrtna pitamo autorku putopisne knjige „Melodije Evrope“ Vesnu Aleksić, nagrađivanog pisca za decu čiji je prozni iskorak u putopis prepoznat i ovenčan uglednom nagradom „Ljubomir Nenadović“.
A da je danas više nego ikad pre teže doći do odgovora na pitanja šta je prosvećenost i šta znači prosvećivati danas potvrđuje okrugli sto na ovu temu nedavno organizovan u Zadužbini „Dositej Obradović“. O jednoj od najozbiljnijih društvenih tema razgovaramo sa učesnicima skupa prof. dr Nenadom Nikolićem i prof. dr Irinom Deretić.
Gošća „Orbite kulture“ je i ruska flautistkinja Irina Stačinska koja je u Ruskom domu u Beogradu premijerno izvela delo „Balkanski vetar” ruskog kompozitora Denisa Horova, a tokom boravka u srpskoj prestonici održala je i master-klasove za srpske flautiste.
Komentar