Više od 30.000 članova Međunarodnog udruženja mehaničara i radnika u vazduhoplovstvu (IAM), koji proizvode najtraženiji „Boingov“ avion 737 MAKS i druge avione u Sijetlu i Portlandu, započeli su štrajk u petak nakon što su velikom većinom glasova odbili novi ugovor koji je ponudila kompanija.
Zastupnici „Boinga“ i sindikati trebalo bi da se vrate za pregovarački sto sledeće nedelje, u razgovorima koje nadgledaju američki savezni posrednici, nakon što je više od 94 odsto radnika glasalo da odbije inicijalnu ponudu ugovora, koju je Holden podržao, piše „Rojters“.
Holden je rekao da su prioriteti za njegove članove veće povećanje plata i obnavljanje penzijske šeme sa definisanim beneficijama koju je IAM izgubio tokom prethodne runde pregovora sa „Boingom“ pre deset godina.
''Imamo najviše uticaja i najviše moći u najpovoljnijem trenutku koji smo ikada imali u našoj istoriji, a naši članovi očekuju da to iskoristimo. Znam da su naši članovi sigurni. Stoje rame uz rame i spremni su. Tako da bi (štrajk) mogao da potraje neko vreme'', rekao je on.
Prvobitni dogovor je uključivao povećanje plata od 25 odsto u naredne četiri godine i obavezu „Boinga“ da izgradi sledeći tip komercijalnog aviona u regionu Sijetla, ako program izrade aviona bude pokrenut u okviru četvorogodišnjeg perioda ugovora.
Akcije „Boinga“ su u petak pale za 3,7 odsto, a u toku godine ukupno skoro 40 odsto, smanjujući tržišnu vrednost kompanije za otprilike 58 milijardi dolara
Dugi štrajk bi mogao dodatno da ošteti finansije „Boinga“, koji već ima dug u iznosu od 60 milijardi dolara. Duga pauza u proizvodnji aviona takođe bi opteretila aviokompanije koje lete avionima „Boing“ i dobavljače koji proizvode delove.
Pogledajte i: