Anketa „Benkrejta“ iz juna pokazala je da milenijalci koji imaju dodatne poslove mogu zaraditi prosečan dodatni mesečni prihod od 1.129 dolara (1.000 evra), dok pripadnici takozvane generacije zed zarađuju mesečno dodatnih 958 dolara.
Pet hobija koje možete pretvoriti u uspešan dodatni posao:
Pisanje
Ako uživate u pričanju priča, bilo da se radi o blogovanju, pisanju reklamnih tekstova, beletristici ili tehničkom pisanju, sigurno postoji tržište na kojem možete zaraditi. Možete početi tako što ćete kreirati portfolio svojih najboljih pisanih radova i učiniti ih dostupnim na sajtovima ili na ličnom blogu.
Zatim se možete prijaviti na platforme za frilensere da biste se povezali sa klijentima koji traže pisce. Počnite sa manjim projektima kako biste izgradili reputaciju i postepeno prešli na složenije i bolje plaćene poslove. Kada se dobro pozicionirate, obratite se firmama koje mogu koristiti vaše veštine i ne čekajte samo da prilike pokucaju na vaša vrata.
Zapamtite da je doslednost ključna u pisanju, pa nastavite da pišete i uređujete dok ne pronađete svoj stil i izgradite snažnu bazu klijenata. Postavljajte dostižne ciljeve i redovno procenjujte svoj napredak.
Podučavanje
Podučavanje je plemenita strast i profesija, ali nemaju svi strpljenje da se njome bave kao stalnim poslom. Ako uživate u deljenju znanja sa drugima, podučavanje može biti prava stvar za vas. Možete sami odrediti raspored i prilagoditi svoje cene u zavisnosti od svojih kvalifikacija.
Podučavanje jezika jedno je od najčešćih i najtraženijih tipova podučavanja danas, ne samo za decu, već i za odrasle. Naravno, u zavisnosti od vaše stručnosti, možete ponuditi i podučavanje drugih predmeta, kao što su matematika, nauke ili priprema za ispite.
Svoje usluge možete ponuditi putem lokalnih zajedničkih oglasnih tabli ili grupa na društvenim mrežama, ili se prijaviti na platforme za podučavanje za širu i međunarodnu publiku.
Kada uspostavite grupu učenika i izgradite dobar odnos s njima, možete tražiti i preporuke, jer dobre recenzije mogu privući više klijenata.
Rad sa decom
Da li volite da igrate igre? Možda uživate u druženju sa mlađim rođacima i decom porodice i prijatelja, igrajući se s igračkama ili organizujući čajanke u njihovom dvorištu. Ako je tako, čuvanje dece i rad s njima mogu biti pravi posao za vas.
Mnogi roditelji danas plaćaju visoke iznose za brigu o deci. Dakle, čuvanje nekoliko dece porodice i prijatelja može biti održiv izvor prihoda, posebno ako već uživate u njihovom društvu i tretirate to kao igru.
Ovo je situacija u kojoj svi dobijaju – roditelji mogu ostaviti svoju decu nekome kome veruju, a vi možete zaraditi nešto novca. Ali zapamtite da postavite granice, kao što su tačna vremena kada možete čuvati decu i šta je uključeno u cenu koju plaćaju.
Umetnost i zanati
Ako ste kreativni i volite „uradi sam“ projekte, kao što su slikanje, pletenje, izrada nakita ili obrada drveta, možete razviti liniju proizvoda koja će pokazati vaš stil i zanatske veštine. Možete početi s izradom po meri nekoliko proizvoda, a zatim se širiti kako potražnja raste.
Koristite društvene mreže za marketing i prodaju svojih proizvoda i postavite onlajn prodavnicu s visokokvalitetnim fotografijama i detaljnim opisima kako biste privukli kupce preko platformi. Pazite da pravilno formirate cene svojih proizvoda, jer umetnički i zanatski projekti zahtevaju vreme i materijale. Takođe, možete razmotriti izlaganje i prodaju svojih kreacija na lokalnim pijacama ili umetničkim sajmovima kako biste izgradili lokalnu bazu kupaca.
Možete otići i korak dalje tako što ćete objavljivati video-zapise o izradi svojih proizvoda na Jutjubu ili Tiktoku i unovčiti ih.
Planiranje događaja
Da li uživate u planiranju kućnih zabava ili organizovanju svojih i porodičnih proslava rođendana? Možda imate jake organizacione veštine, kreativnost, predviđanje i sposobnosti rešavanja problema. Ako je tako, planiranje događaja kao dodatni posao može biti pravi izbor za vas.
Možete početi tako što ćete ponuditi svoje usluge porodici i prijateljima po sniženoj ceni ili besplatno u zamenu za preporuke i fotografije koje možete uključiti u svoj portfolio. Podstičite ih da vas preporuče drugima, jer je usmena preporuka veoma moćna u industriji planiranja događaja.
Kada razvijete prepoznatljiv identitet i stil, možete koristiti društvene mreže da prikažete svoje događaje i angažujete potencijalne klijente. Ako niste spremni da se potpuno posvetite planiranju događaja, možete ponuditi usluge konsultacija, gde pružate smernice i savete klijentima koji žele sami da planiraju svoje događaje, ali im je potrebna profesionalna pomoć, prenosi „Forbs“.
Pogledajte i: